Sökning: "marknadsföring norden"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden marknadsföring norden.

  1. 1. Värdeanalysens påverkan på både val och hantering av informationssäkerhetsbolags kunder : En studie av Basalt AB och deras potentiella kunder

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Judith Hambraeus; [2023]
    Nyckelord :Cybersäkerhet; värdeskapande; värdeerbjudande; marknadsstrategier; mark- nadsexpansion; upplevt värde;

    Sammanfattning : The attraction of the cybersecurity market is increasing with the fast market growth as well as the potential that comes with the digitalisation of todays society. A supplier of information security products that wants to expand, needs to be able to identify new customers and segments as well as understand the customers needs. LÄS MER

  2. 2. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Intern kommunikation kring marknadsföring av hållbara produkter : En kvalitativ fallstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Eleonora Palmgren; Melanie Strömberg; [2019]
    Nyckelord :Marketing; sustainability; sustainable products; internal communication; retail; Marknadsföring; hållbarhet; hållbara produkter; intern kommunikation; detaljhandel;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har åtskilliga detaljhandelsföretag lyft frågan kring miljöpåverkan och implementerat ett gediget hållbarhetsarbete innehållande strategier och mål att arbeta utefter. Många företag väljer att uppmuntra deras kunder till att köpa deras hållbara produkter med hjälp av grön marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Ad Disclosures on Social Media: An Excessive Obsession?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Pauline Norden; Tilda Larsson Riad; [2018]
    Nyckelord :Ad Disclosure; Influencer Marketing; Instagram; Deceptive Marketing; Native Advertising;

    Sammanfattning : The way in which brands promote their products and services is constantly developing whilst adapting to the ever-changing media landscape. Today, it is all about communicating with customers in a two-way format, incorporating marketing in social channels and creating content of value. LÄS MER

  5. 5. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Alexandra Bylund; Louise Graham; [2018]
    Nyckelord :Service business; Service company; Service companies; Graphic profile; Graphic Charter; Logo; Colour; Typography; Symbols; Semiotics; Tjänsteföretag; Grafisk profil; Logotyp; Perception; Färg; Typografi; Symboler; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER