Sökning: "marknadsföring nu och då"
Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden marknadsföring nu och då.
1. Den ljuva doften av en lyckad varumärkesregistrering - en studie om huruvida doft kan erhålla ett varumärkesrättsligt skydd
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Länge har varumärken varit ett ord, en form eller kanske en kombination av de två. I takt med den tekniska utvecklingen i samhället använder marknadsförare sig av andra typer av tecken som varumärken för att särskilja sig mot sina konkurrenter. LÄS MER
2. Insekter som livsmedel : attityder och möjligheter
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Insekter som livsmedel är ett fenomen som sedan länge varit vanligt i flera länder utanför EU. Nu står vi inför en tid där denna form av livsmedel också introduceras i Europa och specifikt Sverige. LÄS MER
3. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER
4. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER
5. Om unga kvinnor fick bestämma : En kvalitativ studie om perceptioner av kvinnlig gestaltning i modebilder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modebilder har länge porträtterat kvinnor genom könsstereotyper och ouppnåeliga ideal men nu sätter konsumenter mer press än någonsin på modeföretag att utveckla mer mångsidighet inom modebilder. Tidigare forskning kring ämnet har främst studerats utifrån hur kvinnor porträtteras i modebilder, vilka könsstereotyper som används och hur det påverkar konsumenter. LÄS MER