Sökning: "marknadsföring nyetablering"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marknadsföring nyetablering.

  1. 1. Omvärldsanalys av Velours förutsättningar för en etablering i Stockholm

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIE GILLHOLM; MOA PORSE; [2011]
    Nyckelord :velour; omvärldsanalys;

    Sammanfattning : elour är ett svenskt modeföretag som produktutvecklar och säljer kläder inom premiumsegmentet. Varumärket har funnits på marknaden sedan 2005 och distribueras i hela världen. Företaget har tre egna flagshipstores som ligger i Göteborg, Amsterdam och Köpenhamn. LÄS MER

  2. 2. Ett nytt nätverk i en ny kontext : Hur Bhappi ska etablera sig på marknaden för sociala nätverk

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Lundgren; Johanna Zetterman; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internet har blivit en viktig del i dagens samhälle, både för företag och enskilda individer där möjligheten till möten med andra människor har skapat en ny kontext. Det som den senaste tiden har vuxit och engagerat många är användandet av sociala nätverk, så kallade communities. LÄS MER

  3. 3. Studenter För Uthyrning : en konkurrentkartläggning av studentuthyrningsföretag

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Maria Lindholm; Linda Johansson; [2006]
    Nyckelord :Konkurrens; konkurrentanalys; omvärldsanalys; bemanning; studenter;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bemanningsbranschen är idag en naturlig del av den svenska arbetsmarknaden. Sedan slutet av 1990-talet har allt fler företag inom denna bransch valt att fokusera på uthyrning av studenter. LÄS MER

  4. 4. Kulturinverkan på modekonsumenter - en studie av Zara och H&M:s image i Spanien och Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Nilsson; Pär Forén; Sean Carlsvi; [2004]
    Nyckelord :marknadsföring; kultur; mode; H M; Zara; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur och varför kläder och design uppfattas annorlunda i det land där kläderna designas och eventuellt tillverkas i förhållande till hur plaggen uppfattas i andra länder där de säljs. Metod: Då vårt ämne rör konsumenters subjektiva uppfattningar har vi använt oss av ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER