Sökning: "marknadsföring och kommunikationskanal"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden marknadsföring och kommunikationskanal.

  1. 1. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Sahlstrand; Erik Starsmark; [2021]
    Nyckelord :Facebook; Marketing; Social media; Grocery store Supermarket; Communication; Facebook; Marknadsföring; Social media; Livsmedelsbutik; Kommunikation;

    Sammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER

  2. 2. Lika men ändå olika : En kvalitativ intervjustudie om kommersiella marknadsföringskoncept i ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saeid Rabbani; Max Sandoval; [2021]
    Nyckelord :Ideela organisationer; icke-vinstdrivande; marknadsföring; marknadsorientering; märkes orientering;

    Sammanfattning : Ideella organisationer har professionaliserats och kommersialiserat sin marknadskommunikation och blivit mer ¨varumärkes smarta¨ som ett resultat av den allt hotfullare miljön. Samtidigt som ideella organisationer kan använda mycket från kommersiella marknadsföringskoncept så finns det sektorspecifika skillnader som måste tas i beaktning då en allt för kommersiell associering kan motverka organisationernas ideella ändamål. LÄS MER

  3. 3. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liona Islamian; Isak Wilkens; [2017]
    Nyckelord :Grön marknadskommunikation; påverkan; miljömässig hållbarhet; grön reklam; e-handelskampanjer;

    Sammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER

  4. 4. Kritiska framgångsfaktorer vid outsourcing av sociala medier : En fallstudie om faktorer som påverkar resultatet vid outsourcing

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Jenny Andersson; [2017]
    Nyckelord :sociala medier; outsourcing; marknadsföring; kreativa konsumenter;

    Sammanfattning : Sociala medier är en del av vår vardag och för många företag är sociala medier ansiktet utåt. Sociala medier fungerar inte som traditionell reklam eller annonsering och därmed krävs det en hel del från företagen i form av tid, resurser, kunskap och engagemang. LÄS MER

  5. 5. En studie om hur det yngre målgruppen ställer sig till en butiks olika kommunikationskanaler

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Kadenic; [2016]
    Nyckelord :sociala medier; klädeskedjor; problemidentifiering; yngre målgrupp; varumärkeskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för småföretag att på bästa sätt kunna synas och höras ute på marknaden bland dem stora vargarna. Genom olika kommunikationskanaler kommunicerar butiker med kunder vilket bidrar till den bild och uppfattning kunden får av just den butiken. LÄS MER