Sökning: "marknadsföring och kommunikationskanal"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden marknadsföring och kommunikationskanal.
1. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER
2. Lika men ändå olika : En kvalitativ intervjustudie om kommersiella marknadsföringskoncept i ideella organisationer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Ideella organisationer har professionaliserats och kommersialiserat sin marknadskommunikation och blivit mer ¨varumärkes smarta¨ som ett resultat av den allt hotfullare miljön. Samtidigt som ideella organisationer kan använda mycket från kommersiella marknadsföringskoncept så finns det sektorspecifika skillnader som måste tas i beaktning då en allt för kommersiell associering kan motverka organisationernas ideella ändamål. LÄS MER
3. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER
4. Kritiska framgångsfaktorer vid outsourcing av sociala medier : En fallstudie om faktorer som påverkar resultatet vid outsourcing
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Sociala medier är en del av vår vardag och för många företag är sociala medier ansiktet utåt. Sociala medier fungerar inte som traditionell reklam eller annonsering och därmed krävs det en hel del från företagen i form av tid, resurser, kunskap och engagemang. LÄS MER
5. En studie om hur det yngre målgruppen ställer sig till en butiks olika kommunikationskanaler
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för småföretag att på bästa sätt kunna synas och höras ute på marknaden bland dem stora vargarna. Genom olika kommunikationskanaler kommunicerar butiker med kunder vilket bidrar till den bild och uppfattning kunden får av just den butiken. LÄS MER