Sökning: "marknadsföring och organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 253 uppsatser innehållade orden marknadsföring och organisation.

  1. 1. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ebba Bäckman; Ella Åberg; [2023-09-20]
    Nyckelord :Greenwashing; Grön marknadsföring; Reklam; Multimodal analys; Semiotik; Retorikanalys;

    Sammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER

  2. 2. Adoption of the Digital Product Passport : A qualitative study within SMEs in the Swedish furniture sector

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kalle Gunnarsson; Niels Mignot; [2023]
    Nyckelord :Digital Product Passport; DPP; Traceability; Furniture Industry; Sustainability; Blockchain Technology; Digitalt Produktpass; DPP; Spårbarhet; Möbelindustrin; Hållbarhet; Blockkedjeteknik;

    Sammanfattning : In the last decade, the European Union has looked to become more sustainable toreach the global environmental goals. With The European Green deal, a transition towards a circular economy has been set in place. LÄS MER

  3. 3. "Kommunicera bara sanningen, är du dålig från början, bli bättre bara!" : En kvalitativ intervjustudie och ett projekt om att utforma inredningsannonser utan att bidra till överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Erica Jansson; Rebecka Liljekrans; [2023]
    Nyckelord :marketing; sustainability marketing; interior decor; home textiles; sustainable discourse; marknadsföring; hållbarhetskommunikation; inredning; hemtextilier; hållbarhetsdiskurs;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att skapa en annonsserie som bryter mot normen kring överkonsumtion. Detta görs genom en kvalitativ intervjustudie där fokus är att förstå hur företag resonerar kring utformningen av inredningsannonser, som sedan ligger till grund för vårt skapande. LÄS MER

  4. 4. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  5. 5. A new framework for analysing personal and professional manager-employee relationships in small retail organisations

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Monika Profus; Márk Csontos; [2023]
    Nyckelord :Employee retention; Leadership styles; Personal relationships; Professional relationships;

    Sammanfattning : Humans being social in nature naturally forms relationships. What kind of relationship a workplace has differs partly on the characteristics of the group but also on the leadership style. LÄS MER