Sökning: "marknadsföring och prisstrategier"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marknadsföring och prisstrategier.

  1. 1. Affärsstrategiska beslut när en jätte kommer till stan : Ett valexperiment när IKEA etablerar sig

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Nordvall; Simon Vilhelmsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln har ökat kraftigt till följd av ett ökat antal aktörer med allt större butikskoncept. Denna utveckling och konkurrenssituation har inneburit större utmaning för de mindre detaljhandelsföretagen på grund av deras begränsade ekonomiska och personella resurser. LÄS MER

  2. 2. Kampanj VS Realisation : prissättningsstrategier inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Dimos; Dalia Altaai Fajfer; [2012]
    Nyckelord :Discounts; deals; price; promotions; retail sales; pricing strategies; Realisation; kampanj; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att klargöra skillnaden mellan olika sorters rabatterade erbjudanden som kampanj och rea i Ur&Penns butiker. Syftet är även att se hur konsumenter ser på rabatterade erbjudanden och hur deras lojalitet kan påverkas av detta. LÄS MER

  3. 3. Lågprisflygbolagens prissättningsstrategier : En kvantitativ studie av Ryanairs prissättning av flygbiljetter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Peter Gill; [2010]
    Nyckelord :Price strategies; Ryanair; Low price airlines; Price discrimination; Revenue management; Marketing; Prisstrategier; Ryanair; Lågprisflygbolag; Prisdiskriminering; Revenue management; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att analysera hur flygbolaget Ryanair prissätter sina flygbiljetter och om det skiljer sig beroende på flygsträcka. Metod: En kvalitativ longitudinell studie med deduktiv ansats där primärdata i form av prisuppgifter samlats in från Ryanairs hemsida. LÄS MER

  4. 4. Kunskap före köp : En studie om hur internetbaserade återfösäljare hanterar prisjäförelsesajters påverkan av pris och konkurrens

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Karin Danielsson; Matilda Jönsson; [2007]
    Nyckelord :Internetbaserade återförsäljare; digitalisering; prisstrategier; konkurrens; prisjämförelsesajter;

    Sammanfattning : .... LÄS MER