Sökning: "marknadsföring opera"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring opera.

  1. 1. Bland parhästar och kamrater : En kvalitativ studie av kulturellt entreprenörskap inom fältet opera

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ann-Christin Högnabba; [2019]
    Nyckelord :kulturellt entreprenörskap; kulturentreprenörer; opera; kulturella och kreativa näringar; grundad teori; institutionella logiker; Bourdieus sociala praktik; kapital; habitus;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka begreppet kulturellt entreprenörskap och vilka betydelser och innebörder kulturentreprenörer inom fältet opera som del av de kulturella och kreativa näringarna själva lägger i begreppet. Studien undersöker vilka organisationsformer operaentreprenörerna väljer i olika faser av verksamhetens utveckling och hur man hanterar dubbla identiteter som konstnär och entreprenör samt vilka kunskaper och färdigheter som behövs för detta. LÄS MER

  2. 2. Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Zara Selander; Isabella Westberg; [2014-02-13]
    Nyckelord :kulturtant; klassisk musik; konsert; opera; teater; relationsmarknadsföring; publik; marknadsföring; scenkonstverksamheter; Göteborg; publikarbete; PR; public relations; kultur; scenkonst; relationsskapande kommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! Författare: Zara Selander & Isabella Westberg Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2013 Handledare: Orla Vigsö Antal ord: 18 712 (exklusive abstract, executive summary, appendix) Syfte: Undersöka hur verksamheter inom scenkonst i Göteborg arbetar med extern kommunikation för att skapa en relation med sin publik. Samt identifiera och lyfta fram faktorer som kan inverka. LÄS MER

  3. 3. Avdragsrätten för sponsring vid PR- och marknadsföringsutgifter

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Ante Ingesson; Christian Thoor; [2014]
    Nyckelord :avdragsrätt; skattemässigt avdrag; avdragsgill; sponsring; reklam; gåva; marknadsföring; exponering; marknadsföringsutgifter; varumärke; goodwill; direkt motprestation; indirekt omkostnad; motprestation; christian thoor; ante ingesson; stockholms opera; procordia; STCC; falcon; idrottsponsring; kultursponsring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Operans tillgänglighet för allmänheten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Meriam Khalil; Isabella Faruque; [2013]
    Nyckelord :Opera; kultur; konst; finkultur; sociala grupper; marknadssegment; marknadsföringsstrategi.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom att operakonsten är präglad av en viss grupp människor kommer denna uppsats att grunda sig på analys kring hur Sveriges operahus marknadsförs samt vilka kundgrupper de lyckas nå ut till.            Syfte: Syftet med studien är att analysera och kartlägga operakonst. LÄS MER

  5. 5. Etik och strategiska bloggar: När bloggen blir PR-verktyg

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Josefin Alneberg; [2010]
    Nyckelord :Etik; bloggar; public relations; Black Ascot; Stefan The Swopper; sanning; transparens; dialog;

    Sammanfattning : Denna uppsats tar sin utgångspunkt i PR-världens anammande av bloggar. För denna studie undersöks bloggar som använts i PR- och marknadsföringssyfte där bloggens verkliga avsändare inte varit känd för majoriteten av bloggens läsare. LÄS MER