Sökning: "marknadsföring på 60-talet"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadsföring på 60-talet.
1. Sälja grej med tjej, är det okej? : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till reklam medsexualiserade kvinnor
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Kvinnors kroppar används ofta i reklam som dekorativa föremål. De skildras ofta iundergivna roller och framställs vanligen som om deras uppgift är att tillfredsställamannen. Det här gör då att kvinnor i reklam ofta objektifieras eller sexualiseras, ochden här typen av reklam har ökat sedan 60-talet. LÄS MER
2. Bad Girls and Good Boys: Språk, musik och image 1962-1964
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/MusikvetenskapSammanfattning : I denna uppsats undersöks manliga och kvinnliga skillnader inom image, marknadsföring och musik under årtalen 1962-1964. För att göra detta används amerikanska girl groups, exempelvis The Ronettes, och det brittiska bandet The Beatles som referenser och utgör grunden för de analyser som utförs i uppsatsen. LÄS MER