Sökning: "marknadsföring podcaster"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadsföring podcaster.

  1. 1. Det personliga varumärket : En fallstudie i hur IF Skadeförsäkring arbetar med sponsring i podcast för att bygga sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Ida Borgström; [2015]
    Nyckelord :podcast; storytelling; sponsring; branding; varumärkesbyggande; PR; integrerad marknadskommunikation; native advertising;

    Sammanfattning : Podcast är ett relativt nytt medium som ständigt ökar. Allt fler företag börjat få upp ögonen för podcast som marknadsföringskanal eftersom de kan nå en viss målgrupp. IF Skadeförsäkring var ett av de första företagen i Sverige att använda podcast som marknadsföringskanal genom ett längre sponsringssamarbete. LÄS MER

  2. 2. Thanks If – a study of marketing in Swedish podcasts

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Carl-Johan Bondeson; Johan Lindqvist; [2014]
    Nyckelord :Podcast; kommunikation; sponsring; produktplacering; opinionsledare; receptionsanalys;

    Sammanfattning : Svenska podcaster har exploderat i popularitet de senaste är en och till följd av detta har också intresset för att nyttja mediet som marknadsföringskanal vuxit. I nuläget saknas konsekventa normer för hur producenter av podcaster och deras sponsorer ska göra när reklambudskapen presenteras. LÄS MER