Sökning: "marknadsföring producent"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring producent.
1. Från Östgötaslätten till matupplevelse : En kvalitativ studie av värdekedjan mellan producent, grossist och restaurang på en lokal marknad
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Restaurangutläggen har ökat sedan 2010 och efterfrågan på lokalt producerad mat har ökat allt mer senaste tiden, vars syfte inte längre enbart syftar till att mätta idag. Trender har lett till att mervärden inom mat såsom kvalité, hållbarhet och ursprung efterfrågas, varpå restauranger har anpassat sig till detta för att skapa en matupplevelse. LÄS MER
2. Om att minska fysiska och mentala avstånd : Lokalisering och relationsbyggande hos andelsjordbruk i Sverige
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Utifrån de globala utmaningarna och dystra framtidsprognoserna vi möter idag så utforskas hållbara lösningar. Andelsjordbruk är ett koncept för ett hållbart, gemenskapsbaserat jordbruk som rör sig i ett gränsland mellan att vara företagsmodell och utopisk framtidsvision, och som får allt större spridning i Sverige. LÄS MER
3. Digitalisering av gårdsbutiken : en fallstudie av Local Food Nodes
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Det svenska jordbruket har genomgått rationaliseringar och jordbruken har blivit allt större och mer specialiserade sedan slutet på 1900-talet. Mindre enheter har haft svårt att konkurrera och därför tvingats lägga ner. Intresset för närodlad mat har däremot växt i samhället under de senaste åren. LÄS MER
4. Grön kommunikation? : En kvalitativ studie ur publikperspektiv
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : SYFTE: Att undersöka hur så kallad grön kommunikation, med en tydlig utgångspunkt i hållbarhet, tas emot av konsumenter. För att illustrera problematik som kan uppstå, valdes kommunikation från ett företag som i sammanhanget är mycket kontroversiell; Preem – säljare och producent av drivmedel. LÄS MER
5. Kriget som aldrig upphör : En studie om priskonkurrensens påverkan på relationer inom hemelektronikbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka huruvida den priskonkurrens som råder mellan detaljister påverkar relationen till producenter. Uppsatsen syftar även till att täcka det kunskapsgap som finns inom området och bidra till en ökad förståelse kring den rådande priskonkurrensen. LÄS MER