Sökning: "marknadsföring prov"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföring prov.
1. En multidimensionell marknadsstrategi : En kvalitativ studie om svenska e-handlares marknadsstrategiska val under en lågkonjunktur
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konjunkturen är ett av de mest omdiskuterade ämnena när det kommer till området ekonomi och det diskuteras i alla möjliga sammanhang. Extra stort ljus riktas på området när det kommer till skiften i konjunkturen vilket vi fick uppleva i slutet av 2022 när Sverige gick in i en ny lågkonjunktur. LÄS MER
2. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER
3. Spelets regler : Nya förutsättningar på spelmarknaden sätter svenska systemet på prov
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka spelaktörers konkurrensförutsättningar över Internet på den svenska spelmarknaden. Den teknologiska utvecklingen har bidragit till ökad tillgänglighet vilket lett till att spelande över Internet vuxit sig starkt. LÄS MER
4. Kommer snart i 3D : En jämförelse mellan 1950-talets och samtidens 3D-trailrar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats handlar om filmtrailrar, och mer specifikt trailrar som marknadsför 3D-filmer. Syftet är att lyfta fram ett till stora delar outforskat ämne och undersöka likheter och skillnader i konventioner mellan trailrar från 50-talet och moderna trailrar. LÄS MER
5. Ompaketeringsundantaget - ett tillägg till den varumärkesrättsliga konsumtionen vid parallellimport av läkemedel.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Med utgångspunkt i unionsrättslig praxis syftar arbetet att undersöka ompaketeringsundantagets innebörd och dess tillämpning i svenska domstolar. Inledningsvis ges en allmän beskrivning av parallellimport och läkemedelsmarknaden och därefter undersöks etablerandet av ompaketeringsundantaget och dess innebörd. LÄS MER