Sökning: "marknadsföring rapport"

Visar resultat 21 - 25 av 104 uppsatser innehållade orden marknadsföring rapport.

  1. 21. Implementing Digital Business Strategies : A study of the impact and application in the Medical Technology Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Christofer Tärnell; [2018]
    Nyckelord :Digital Business Strategy; Business Model; Change Management; Medical Technology; Leadership; Competence; Innovation; Digital Disruption.; Digital affärsstrategi; affärsmodell; förändringsarbete; medicinteknik; ledarskap; kompetens; innovation; digital disruption.;

    Sammanfattning : Digital innovation is a key to solve problems of future healthcare. Medical Technology (MedTech) firms will have to employ successful digital business strategies (DBSs) to become innovative and increase the efficiency to solve the problems in healthcare. This thesis aims to outline important aspects when employing a DBS in a MedTech firm. LÄS MER

  2. 22. What Influences Employees to Become Digital Advocates? : A Quantitative Study of the Relationship Between Employer Branding and Digital Employee Advocacy in Industrial Organisations

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Josefin Ilic; Matilda Tranell; [2018]
    Nyckelord :Digital employee advocacy; employee advocates; social media; employer branding; organisational commitment; industrial organisations; brand advocacy; communication strategy.; Digitala förespråkare; anställda som förespråkare; sociala medier; employer branding; organisationsengagemang; industriella organisationer; varumärkesstrategi; kommunikationsstrategi.;

    Sammanfattning : Since the introduction of social media, the corporate communication landscape has changed significantly, and thus organisations need to find new innovative ways to communicate. One emerging strategy is digital employee advocacy, which ultimately means that employees voluntarily endorse their employers on social media platforms. LÄS MER

  3. 23. Predicting Customer Churn Rate in the iGaming Industry using Supervised Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lovisa Grönros; Ida Janér; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mr Green is one of the leading online game providers in the European market. Their mission is to o˙er entertainment and a superior user experience to their customers. LÄS MER

  4. 24. En granskning av de utländska spelbolagens marknadsföring mot den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Robin Möller; Niklas Olsson; [2018]
    Nyckelord :Marketing; Casino; CSR; Digital; Ethics;

    Sammanfattning : De utländska spelbolagens omfattande marknadsföring mot den svenska marknaden är påtaglig och de senaste åren har omsättningen av spelrelaterad reklam ökat markant. Denna ökning sker trots det svenska spelmonopolet som innebär att endast bolag med licens utfärdat av staten får verka och marknadsföra sig i Sverige. LÄS MER

  5. 25. Om att marknadsföra ekologiska livsmedel – Hur matbutiker kan öka försäljningen av ekologiska livsmedel baserat på vilka produktegenskaper som är viktiga för konsumenten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elsa Börjesson; Jenny Borg; [2017-07-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att konsumtionen av ekologiska livsmedel fortsätter öka är essentiellt ur miljösynpunkt. Försäljning har i många år växt, men en markant inbromsning i tillväxttakten har nu skett. LÄS MER