Sökning: "marknadsföring relation kundvärde"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföring relation kundvärde.

  1. 1. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Olsén; Robin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Floorball; Event; Marketing; Customer value; Audience; Atmosphere; Innebandy; Event; Marknadsföring; Kundvärde; Publik; Atmosfär;

    Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år.  Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER

  2. 2. Tredjepartslogistik till e-handeln : Hur tredjepartslogistiker kan öka e-handelsföretagens upplevda värde

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Erik Österström; Martin Ling; [2016]
    Nyckelord :third-party logistics; logistics; 3PL; third-party logistic provider; e-commerce; online retailer; value; sales process; marketing; värde; tredjepartslogistik; e-handel; marknadsföring; försäljningsprocess; 3PL; e-handelsföretag; kundvärde; upplevt kundvärde;

    Sammanfattning : Under de senaste fem åren har e-handlare börjat att outsourca sina lager och sin logistik till tredjepartslogistiker. E-handlarna vill kunna skräddarsy en lager och logistiklösning som uppfyller verksamhetens krav tillsammans med bolag som är experter på lager och logistik. LÄS MER

  3. 3. Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnéa Sundqvist; Susanna Hillborg; [2012]
    Nyckelord :lågengagemang; kundlojalitet; emotion; emotionell lojalitet; kundvärde; marknadsföring;

    Sammanfattning : In a competitive market as supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. LÄS MER

  4. 4. "Vi vill ha kostnadsreducering!" : En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Johansson; Emmelie Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Dubbelriktade kundrelationer; nätverk; relationer; kundvärde; värdeskapande; fokusgrupper; B2B; konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Titel: ”Vi vill ha kostnadsreducering!” – En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening Ämne/kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, inklusive examensarbete, 30 hp.Författare Emmelie Nilsson och Sandra Johansson Handledare: Niklas Åkerman Examinator: Christine Tidåsen Nyckelord: Dubbelriktade kundrelationer, nätverk, relationer, kundvärde, värdeskapande, fokusgrupper, B2B, konkurrensfördel Frågeställning: Vad karaktäriserar kundvärde i en B2B-relation, då leverantören är en ekonomisk förening, som ägs av sina kunder? Syfte: Syftet var att skapa förståelse kring hur en ekonomisk förening, med både enkelriktade och dubbelriktade kundrelationer, kan stärka sin position på marknaden genom att öka det kundupplevda värdet. LÄS MER

  5. 5. Med kundens värde i fokus : Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Emma Ekström; Emma Sjöberg; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; gränslandet mellan varor och tjänster; immateriell; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; business-to-business; kundvärde; nätverk; marknadsföringsstrategi; marknadsföringsteori; mobila företagstjänster; webbteknik; word-of-mouth.;

    Sammanfattning : Branscherna mobila företagstjänster och webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. LÄS MER