Sökning: "marknadsföring resebolag"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföring resebolag.

  1. 1. E-servicekvalitet : En digital resa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Andreas Henriksson; Emelie Karlsson; Salina Tukue; [2023]
    Nyckelord :e-service; e-servicekvalitet; användarvänlighet; säkerhet; kundtjänst; digital; resebolag;

    Sammanfattning : Problemformulering: Den ökade andelen digital närvaro som skett senasteårtiondena har medfört att flera företag med traditionella affärsmodeller,innefattande fysisk butiksförsäljning, fått ställa om hela sina verksamheter.För att på så sätt undvika att få sina verksamheter att gå under. LÄS MER

  2. 2. Hallå, är det någon där? : En fallstudie om digitalisering som en organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Cornelia Näslin; Snaedis Sverrisdottir; [2020]
    Nyckelord :Organisationsförändring; Kommunikation; Feedback; Återkoppling; Offentlig sektor; Gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Studiens syfte Syftet med denna studie är att jämföra hur marknadsföringen från olika typer av resebolag speglar deras inställning och förhållningssätt till etiska dilemman samt att jämföra om eller hur de skiljer sig i frågan. Teoretiska referensramar Studiens slutsatser dras med stöd i Corporate social responsibility, hållbart agerande samt turismens etiska dilemman med code of conduct som främsta referens. LÄS MER

  3. 3. Drömmen om den turistfria stranden : En kvalitativ studie om marknadsföringsetiska ställningstaganden hos svenska resebolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kinga Bajko; Jenny Månsson; Karen Rojas; [2020]
    Nyckelord :Marketing; CSR; Travel agencies; Sustainable tourism; ethical dilemmas; Marknadsföring; CSR; Resebolag; Hållbar turism; Etiska dilemman;

    Sammanfattning : Abstrakt Studiens syfte Syftet med denna studie är att jämföra hur marknadsföringen från olika typer av resebolag speglar deras inställning och förhållningssätt till etiska dilemman samt att jämföra om eller hur de skiljer sig i frågan. Teoretiska referensramar Studiens slutsatser dras med stöd i Corporate social responsibility, hållbart agerande samt turismens etiska dilemman med code of conduct som främsta referens. LÄS MER

  4. 4. Nyttan, nöjet och den europeiska volontären : En multimodal kritisk diskursanalys om hur resebolaget Kilroy väljer att kommunicera kring sina volontärresor utifrån ett eurocentriskt perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Rosengren; Emma Wallskog; [2020]
    Nyckelord :Volunteer trips; travel agency; Kilroy; marketing communication; voluntourism; post colonialism; globalisation; eurocentrism; MCDA; Volontärresor; resebolag; Kilroy; marknadskommunikation; volonturism; postkolonialism; globalisering; eurocentrism; MCDA.;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på resebolaget Kilroys marknadskommunikation om volontärresor i Sydafrika. Studien bygger på en analys av bolagets marknadsföring av två destinationer och innehåller såväl skriftligt som visuellt material. LÄS MER

  5. 5. Sociala mediers framväxt - framtidens marknadsföring för resebolagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Viktoria Palmaer; Jennifer Redinge Rosengren; Marina Valencuk; [2012]
    Nyckelord :informations- och kommunikationsteknologin; internet; marknadsföring; sociala medier; trovärdighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Sociala mediers framväxt – framtidens marknadsföring för resebolagen Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Seminariedatum: 2012-08-27 Författare: Jennifer Redinge Rosengren, Victoria Palmaer, Marina Valencuk Handledare: Torleif Bramryd och Josefine Östrup Backe Nyckelord: Informations- och kommunikationsteknologin, Internet, marknadsföring, sociala medier, trovärdighet. LÄS MER