Sökning: "marknadsföring södertörns"
Visar resultat 11 - 15 av 431 uppsatser innehållade orden marknadsföring södertörns.
11. Hur påverkar färgassociationer konsumenters köpbeteende vid val av produkter i livsmedelsbranschen? : En kvalitativ studie om vikten av färgval inom marknadsföring och dess påverkan på konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to clarify and confirm previous research and expand the knowledge in this research area, since the majority of the information and knowledge that is available today is mostly repetitive. The theoretical frame of this study is based on theories, such as Theory of Reasoned Action (Fishbein, M. & Ajzen, I. LÄS MER
12. Grönt värdeskapande : En kvalitativ studie om att skapa och förmedla gröna värden inom e-handeln
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The impending climate crisis has raised expectations of companies green marketing, at the same time the digital development and the corona pandemic have shifted consumers buying behavior more towards companies’ e-commerce platforms. The underlying problem behind the study is that companies need to create green value that is perceived as real by their consumers and does not generate a negative effect or is misinterpreted for greenwash. LÄS MER
13. När reklamen blir personlig : En kvalitativ studie av konsumenters uppfattning av individanpassad marknadsföring och personlig integritet.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Personalized advertising is possible by tracking consumers' online activities and customizing ads for individual consumers. These ads are often more relevant, interesting, and appreciated by the consumer. However, there is a sense of worry about how personal information is gathered, stored, and used. LÄS MER
14. Digital transformation för en mer effektiv och tillgänglig detaljhandel : En kvalitativ studie för att analysera konsumenters kundresor och dess påverkan inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Digitaliseringen har blivit en av de viktigaste pågående omvandlingarna som sker i nutida samhället och denna utveckling är viktig inom specifikt detaljhandeln samt modebranschen. Då modebranschen befinner sig på en global marknad har de utvecklat olika försäljnings-strategier på olika plattformar, för att bemöta konsumenters efterfrågan till digitala lösningar. LÄS MER
15. Marknadsföring utanför den fysiska arenan : Svenska elitidrottsföreingars överlevnad under pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Under år 2020 bröt en pandemi ut som lett till många negativa konsekvenser för idrottsbranschen samtidigt som den gett idrottsföreningar en unik möjlighet att identifiera nya strategier för att överleva. När idrottens fysiska arena inte längre är tillgänglig behövs nya metoder för föreningarna att behålla sin relevans gentemot publiken. LÄS MER
