Sökning: "marknadsföring södertörns"

Visar resultat 31 - 35 av 248 uppsatser innehållade orden marknadsföring södertörns.

  1. 31. Varumärkesbyggande arkitektur : Arkitekturens betydelse för uppfattningen av en nation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Klaesson; Oskar Wener; [2022]
    Nyckelord :Nation Brand; Branding; Brand equity; Architecture; Business economics; Ekonomi; Företagsekonomi; Varumärke; Marknadsföring; Arkitektur;

    Sammanfattning : Senaste hundra åren har design utgjort en betydande komponent för uppfattningen av en nation. Typiska faktorer som utgör identiteten av en nation är ekonomi, kultur och politik, där nationers urbana miljö och uttryck utgör en betydande del för att utmärka och identifiera nationen. LÄS MER

  2. 32. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Idevall; Alan Naib; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER

  3. 33. Varumärkesaktivism - Positivt eller negativt för företag? : En fallstudie om hur varumärkesaktivism används i ett företag inom klädbranschen samt hur detta uppfattas av deras kunder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellen Johnzon; Linnéa Johnzon; [2022]
    Nyckelord :Brand; Brand identity; Brand activism; Sociopolitical issues; Authentic brand activism; Varumärke; Varumärkesidentitet; Varumärkesaktivism; Sociopolitska frågor; Autentisk varumärkesaktivism;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en strategi för marknadsföring som har blivit alltmer uppmärksammad på senare år. Det är en form av ställningstaganden där varumärken lyfter samhällsfrågor för att påverka konsumenterna genom marknadsföring som är skapad och upprätthållen av sociala och politiska värderingar. LÄS MER

  4. 34. Marknadsföringens utveckling på sociala medier : En studie baserat på både en kvalitativ samt en kvantitativ undersökning om utvecklingen marknadsföring har haft på sociala medier och vilken påverkan covid-19 pandemin haft

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mouzamil Adam; Yoel Ljam; [2022]
    Nyckelord :Social media; digitalization; marketing; covid-19; e-commerce; Social media; digitalisering; marknadsföring; covid-19; e-handel;

    Sammanfattning : This study examines how digital marketing with a focus on social media has been affected in recent years and mainly after the covid-19 pandemic and how it in turn is also affected by e-commerce. Applied theories that are relevant to the purpose of the investigation have been used such as word of mouth, the advertising value model and inbound marketing. LÄS MER

  5. 35. Personaliserad marknadsföring och integritet : En kombinerad studie kring påverkande faktorer och upplevd integritetsintrång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Njie; Linnea Azhary; [2022]
    Nyckelord :personalization marketing; personal information; data collecting; customer data; personal integrity; consumer decision process; personaliserad marknadsföring; personlig information; datainsamling; kunddata; personlig integritet; konsumentbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att genom en kombinerad metod undersöka vilka faktorer som påverkar konsumenters beslutsprocesser samt vad konsumenter upplever som inträngande på den personliga integriteten, i kontexten av personaliserad marknadsföring. För att uppnå studiens syfte har ett visst antal konsumenter undersökts genom semistrukturerade intervjuer samt via en enkät. LÄS MER