Sökning: "marknadsföring second hand"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden marknadsföring second hand.

  1. 1. Hide or Embrace Drawbacks? - A Quantitative Study of the Impact of Two-Sided Messaging in the Online Secondary Marketplace Setting

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofie Bixo; Tyra Löthman; [2023]
    Nyckelord :Purchase intention; Facebook Marketplace; Second-hand buying; Theory of Planned Behaviour; Two-sided messaging;

    Sammanfattning : In recent years, online secondary marketplace platforms have experienced rapid growth as both sustainability concerns and the demand for second-hand products have increased substantially. Despite this considerable growth, second-hand marketplaces have remained relatively understudied. LÄS MER

  2. 2. Cirkulär och hållbar konsumtion – det ska vara lätt att göra rätt : En kvalitativ studie om Generation X attityder och beteende till second hand produkter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Vanessa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Gen X; Second hand; Green marketing; Circular economy; Sustainability; Gen X; Second hand; Grön marknadsföring; Cirkulärekonomi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbar konsumtion är viktig för att stävja ohållbar utveckling i dagens samhälle. Konsumenter idag vill konsumera mer hållbart, men deras positiva attityder till miljön överförs inte alltid till deras beteenden. LÄS MER

  3. 3. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  4. 4. Educate, entertain, and esthetically appeal with influencer marketing videos – but how? : A qualitative descriptive study of the utilization of education, entertainment, and esthetic aspects in influencer marketing videos to promote second hand fashion online stores. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Olivia Mikkola; Meri Viro; [2023]
    Nyckelord :Online second hand fashion store; social media influencer; store promotion; education; entertainment; esthetics;

    Sammanfattning : Background The online second-hand fashion market is a growing market that can be promoted with the help of social media and influencers. Influencers can help with store promotion as well as to promote sustainability and, therefore, promote this alternative fashion consumption style. LÄS MER

  5. 5. A Quantitative research on customer satisfaction within online second hand shopping

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Johanna Lindgren; Olivia Nordblad; [2023]
    Nyckelord :Customer Satisfaction; Perceived Quality; Customer Expectations; Trust;

    Sammanfattning : Technology is moving forward, as well as the problem with the fast fashion industry. Hence, second hand online shopping is growing because of this. LÄS MER