Sökning: "marknadsföring seminarium"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföring seminarium.

  1. 1. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  2. 2. You[and me]Tube : En studie om relationens betydelse vid marknadsföring via influencers på YouTube

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Josephine Johansson; Louise Rundlöw; [2017]
    Nyckelord :YouTube; influencer; influencer marketing; personal branding; relationships; trust; credibility; YouTube; influencer; influencer marketing; personal branding; relationer; förtroende; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med studien är att undersöka relationen mellan influencer och följare på den sociala media plattformen YouTube. Det innefattar hur samspelet mellan kommersiella samarbeten och personal branding påverkar relationen mellan följare och influencer. Utifrån det här syftet utformades två forskningsfrågor: 1. LÄS MER

  3. 3. Du sköna nya konsument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marit Joten; Nils Nordström; Filip Dahlin; [2016]
    Nyckelord :Word-Of-Mouth; hög-engagemangsprodukter; digital; beslutsprocess; Airbnb; tillit; värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Du sköna nya konsument - En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring virtuella recensioner. Datum för seminarium: 2016-06-02 Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i marknadsföring, 15HP Författare: Filip Dahlin, Marit Joten och Nils Nordström. LÄS MER

  4. 4. Sociala Medier : en ny marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Marina Gustafsson; Sandra Martinsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala Medier turistföretag;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven på uppdrag av Peter Hellman, Senior Adviser på Hellman & Partners. Uppsatsen avser att visa att med hjälp av sociala medier som marknadsföringsverktyg kan företag interagera med kunden på ett nytt revolutionerande sätt. LÄS MER

  5. 5. Mind the Gap - En studie om samarbetet mellan byrå och kund

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Alexandra Bergkvist; Jenny Bernhardsson; My Lundberg; [2012]
    Nyckelord :Work process; Customer Relations; Gap; Deadweight; Overflow; Advertising agency; Arbetsprocess; kundrelation; gapet; dödvikt; spill; reklambyrå;

    Sammanfattning : Sammanfattning -  ”Mind the Gap”- En studie om samarbetet mellan byrå och kund. Seminarium: 31 maj 2012 Institution: Mälardalens högskola, Akademin för hållbar samhälls-och teknikutveckling Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring, 15 ECTS Författare: Alexandra Bergkvist, Jenny Bernhardsson, My Lundberg 21 April 1988   11 December 1987   23 September 1988 Handledare: Dan Linder Examinator: Cecilia Lindh Nyckelord: Arbetsprocess, kundrelation, gapet, dödvikt, spill, reklambyrå Problem: Studien behandlar relationen mellan reklambyråer och deras kunder, vilka problem som kan uppstå i samarbetsprocessen samt hur det är möjligt att undvika problem och därigenom ge förslag på eventuella förändringar i samarbetet. LÄS MER