Sökning: "marknadsföring skyltfönster"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsföring skyltfönster.

  1. 1. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  2. 2. "From business to leisure" Konvertera affärsturister till fritidsturister

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emelie Fredriksson; Elin Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Destination; Marketing; Leisure tourist; Business tourist; Experiences; Destination; Marknadsföring; Fritidsturist; Affärsturist; Upplevelser;

    Sammanfattning : Studien syftar till att skapa förståelse för hur en destination kan anpassa sin marknadsföring gentemot affärsturisters potentiella efterfrågan att besöka mötesdestinationen som fritidsturister. För att besvara syftet har Karlstad valts ut som destination för att undersöka frågeställningarna: Vad efterfrågar affärsturisten för att besöka Karlstad som fritidsturist? samt Hur kan destinationen Karlstad anpassa sin marknadsföring gentemot affärsturistens potentiella efterfrågan?. LÄS MER

  3. 3. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Linn Grundtman; [2017]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; hållbar konsumtion; begagnat; second hand; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER

  4. 4. En studie om hur det yngre målgruppen ställer sig till en butiks olika kommunikationskanaler

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Kadenic; [2016]
    Nyckelord :sociala medier; klädeskedjor; problemidentifiering; yngre målgrupp; varumärkeskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för småföretag att på bästa sätt kunna synas och höras ute på marknaden bland dem stora vargarna. Genom olika kommunikationskanaler kommunicerar butiker med kunder vilket bidrar till den bild och uppfattning kunden får av just den butiken. LÄS MER

  5. 5. Traditionellt eller öppet skyltfönster?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELVIRA RUSID; STINA PAULSSON; [2014]
    Nyckelord :Skyltfönster; butik; butikskommunikation; exponering; skyltdockor; detaljhandeln; marknadsföring;

    Sammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER