Sökning: "marknadsföring småföretagare"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden marknadsföring småföretagare.

  1. 1. Relationsarbete för småföretag : En undersökning i relationsarbete för småföretag inom sällanköpshandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Ljung; Fredrik Thaysen; [2018]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Kundrelationer; Kundlojalitet; Service; Sällanköpshandel; Småföretag;

    Sammanfattning : Hur företag arbetar för att särskilja sin verksamhet från sina konkurrenter är ett högst relevant ämne, då dagens handel är extremt konkurrensutsatt från både fysiska butiker samt den ökade e-handeln. Den traditionella marknadsföringen som mestadels syftade mot att locka nya kunder, har till viss del bytts ut mot en mer relationsinriktad marknadsföring som ämnar att behålla och värna om sina befintliga kunder. LÄS MER

  2. 2. Små fiskar fastnar också i nätet : En studie om hur små e-handlare kan konkurrera på Internet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Engsund; Kristoffer Johansson; Philip Lexander; [2015]
    Nyckelord :E-commerce; Internet; online marketing; small companies; com- petition; globalization.; E-handel; Internet; internetmarknadsföring; småföretag; konkurrens; globalisering.;

    Sammanfattning : Bakgrund: De första Internetbaserade butikerna öppnade i mitten av 1990-talet och Internethandeln har sedan dess vuxit kraftigt. Den snabba tekniska utvecklingen har gjort att många svenska små e-handelsföretag har kunnat ta steget ut på en global marknad. LÄS MER

  3. 3. "Lurad" av ett erbjudande : - En empirisk studie om prissättning och kundens beteendemönster

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mattias Söderström; Adam Naenfeldt; [2013]
    Nyckelord :Prissättning; Option Framing; beteendeekonomi; revision; redovisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ”Lurad” av ett erbjudande – en empirisk studie om prissättning och kundens beteendemönster Nivå: Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi: Marknadsföring Författare: Adam Naenfeldt & Mattias Söderström Handledare: Jonas Kågström Datum: Juni 2013 Syfte: Syftet med examensarbetet var att analysera konsumenters beteende. Hjälpverktyget vid genomförandet var att använda oss av teorin, Option Framing. LÄS MER

  4. 4. Småföretagande inom catering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Emma Eriksson; Karin Kristiansson; [2012-10-16]
    Nyckelord :Semistrukturerade intervjuer; kundrelationer; Semistrukturermarknadskommunikationsverktyg; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Det finns idag l 02 stycken listade cateringverksamheter i Göteborg och många av dessa är småföretag. Utöver de företag som enbart ägnar sig åt catering erbjuder även andra företag denna tjänst, såsom restauranger och cafeer, vilket tyder på en hård konkurrens. LÄS MER

  5. 5. Att synas på internet : SEO och SMM för småföretagare

    M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Mirja Lundevall Tuori; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om synlighet på internet, främst för mindre företag. De metoder som fokuserats på är sökmotoroptimering (SEO) och marknadsföring i sociala medier (SMM).   Arbetet har främst syftat till att kartlägga de aktuella råd som ges angående vad som gör en hemsida mer synlig. LÄS MER