Sökning: "marknadsföring snabbmat"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring snabbmat.
1. ”Vill du ha plusmeny till det samhällsansvaret?” : - En språkvetenskaplig och filmanalytisk studie om effekten av Covid-19 på svenska hamburgerkedjors marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur Sveriges tre största hamburgerkedjor tagit sig an Covid-19- krisens utmaningar i sina reklamfilmer. Förhoppningen är att resultatet ska kunna bidra med kunskap om hur kriser av det här slaget kan hanteras när det handlar om marknadsföring samt hur marknadsföringen i sig kan uppfattas, både av mottagare och av de som står bakom den. LÄS MER
2. Kan snabbmat vara grön? : En studie om hur snabbmatskedjorna positionerar sig på marknaden genom att använda sig av grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The climate question is one of the major questions in society and consumers today expect cooperates to take responsibilities that help the environment. One of the industries that consumers have misbeliefs in when it comes to green marketing and green products is the fast-food industry. LÄS MER
3. Hållbar utveckling - paradigmskifte inom snabbmatsbranschen? : En flerfallsstudie av hamburgerrestauranger
Magister-uppsats, Institutionen för teknik och hållbar utvecklingSammanfattning : Sustainability issues have become increasingly high-profile and important in recent decades. In addition, quality issues have come to play a central role in corporate marketing, strategy and management. The word quality can be defined differently in different contexts. LÄS MER
4. Klimatsmart snabbmat : En studie av Max gröna positionering
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur dagens klimatsituation har blivit enmarknadsföringsfråga. Företag kan positionera sig som det gröna och medvetnaalternativet och på så sätt attrahera nya kunder. Det denna uppsats vill undersöka är omdenna trend även har nått en bransch som inte är lika förknippad med miljöproblem. LÄS MER
5. Snabbmatens risksamhälle : En kulturanalys av kropp, mat, ansvar och tillit inom McDonald's
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : Det övergripande syftet med denna uppsats är att analysera hur McDonald's som aktör förhåller sig till den aktuella debatten om riskerna med snabbmat. Hur försöker McDonald's upprätthålla förtroendet från oss konsumenter inom ramen för den aktuella debatten? Vilka nya åtaganden har McDonald's genomfört den senaste tiden vad det gäller sortiment och marknadsföring? Hur speglar snabbmatskulturen den västerländska människans vardag idag och hur relaterar till och använder sig McDonald's själv av denna tillvaro?. LÄS MER