Sökning: "marknadsföring spendrups"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsföring spendrups.

  1. 1. Det som händer på Tele2 stannar på Tele2, eller? - En kvantitativ studie kring sponsorskaps effekter avseende anti-brand communities, bojkott, word-of-mouth samt köpintention baserat på kontext.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johan Carlgren; Tobias Holmström; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; Word of mouth; Anti-brand communities; Boycott; Context;

    Sammanfattning : In 2020, Zlatan Ibrahimovic joined Hammarby IF as a partner, which has caused outrage among Malmö FF supporters who proceeded to talk negatively about him on social media and destroying his statue outside of Malmö FF's home stadium. Likewise, when the beverage company Spendrups announced a sponsorship of Hammarby IF, the main supporter group of close rivals, Djurgårdens IF called out for a boycott of Spendrups products. LÄS MER

  2. 2. Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kultur, samhälle, mediegestaltning; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svensson; Josefine Brink; [2013]
    Nyckelord :Brand; consumption; advertising; TV advertising; identity; brand identity; Norrland Guld; Mariestads; Spendrups; marketing; Varumärke; konsumtion; reklam; Tv-reklam; identitet; varumärkesidentitet; Norrlands Guld; Mariestads; Spendrups; marknadsföring;

    Sammanfattning : As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. LÄS MER

  3. 3. Ansvarsfull marknadsföring : En studie av Sveriges största ölproducenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Albin Kahn; Victor Matinlassi; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här rapporten söker svar på; ”Tar ölproducenter i Sverige sitt ansvar vid marknadsföring av sina produkter, med avseende på konsumentens ålder och produktens negativa effekter?” Intervjuer med Sveriges två största ölproducenter; Carlsberg och Spendrups, samt en genomgång av relevant litteratur ligger till grund för analysen i denna rapport. Resultatet tyder på att de största ölproducenterna i många avseenden är duktiga på att ta ansvar, men att det finns en hel del att göra när det gäller både sociala medier och tv-reklam. LÄS MER

  4. 4. Paradoxen: socialt ansvar och marknadsföring för försäljning, inte tvunget en David mot Goliat : Nya möjligheter för svenska ölproducenter via sociala medier

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Linda Wikdahl; Hanna Byström; [2011]
    Nyckelord :Social media; social responsibility; CSR; communication; brewery industry; paradox; Sociala medier; socialt ansvar; CSR; kommunikation; bryggeribranschen; paradox;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier ses ha en kraftfull effekt vad det gäller spridning av budskap. Det digitala landskapet skapar nya förutsättningar för företag att interagera med sina intressenter. På senare år har socialt ansvar inom näringslivet kommit att ligga i hetluften och ses alltmer som en skyldighet. LÄS MER

  5. 5. SKÅL! : -Social, Kvalitet, Angiven smak och Läget, bidragande faktorer till en lyckad lansering på den svenska ölmarknaden

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Frida Bergström; Marie Thorneus; [2010]
    Nyckelord :Produktlansering; lansering; marknadsföring; öl; alkohol;

    Sammanfattning : Produktlansering är en utmaning för företag som verkar på dagens väletablerade marknader där produkterna i hög grad betraktas som homogena. Konsumenternas beslutsprocess skiljer sig med avseende på produktens karaktär och eftersom lanseringen till stor del avgör produktens framgång ställs höga krav på företagen. LÄS MER