Sökning: "marknadsföring sponsring"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden marknadsföring sponsring.
1. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER
2. Faktorer för sponsring av damidrott : En kvalitativ studie om LIF-Dam
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: All professionell idrott är mer eller mindre beroende av sponsorer för att kunna bedriva en bra verksamhet. Problematiken ligger i att herridrotten får en betydligt större del av den totala sponsringssumman. Sponsring inom damidrott är ett relativt outforskat område. LÄS MER
3. Marknadsföring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar : En studie avseende marknadsföring av ohälsosam Tv-reklam och sponsring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Despite the development of digitization, traditional marketing in the form of TV advertising and sponsorship has continued to appear as a marketing strategy for companies and organizations. This is because people spend a lot of time watching different programs, movies and sporting events on different TV channels, which gives this type of marketing a large reach. LÄS MER
4. Hur bedriver en förening i Damallsvenskan en funktionell organisation : En studie inom marknadsföring, sponsring och organisationsbyggnad inom OBOS Damallsvenskan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Football clubs have become more commercialized during the last decades and because of that their work with marketing and sponsorship has developed rapidly. Because of this, some football clubs, especially some women's football clubs, has had struggled with keeping up with the development. LÄS MER
5. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER