Sökning: "marknadsföring språk"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden marknadsföring språk.
1. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER
2. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER
3. Barnfantasy och vuxenfantasy? : en studie av tre fantasy-böckers presentation i deras barnversion och vuxenversion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The aim of this essay is to analyze and compare three books’ children and adult editions, in an attempt to enable a discussion about the book publishing companies marketing strategies of the separate target audiences. The literature chosen is Harry Potter and the prisoner of Azkaban, The Chronicles of Narnia (The Lion, the Witch and the Wardrobe and the collection book), and Insurgent, part two of the Divergent series. LÄS MER
4. ”That’s what’s going to keep Apple, Apple, as if we keep us, us.” - En diskursanalys av Apples framställning av produkten iPhone
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Denna uppsats ämnar titta närmare på den diskurs som karaktäriserar retoriken från Apple Incorporation i de sammanhang där företaget introducerar nya modeller av iPhones. Sju olika officiella iPhone-presentationer av Apple, från den första iPhone någonsin 2007 till den senaste lanseringen av iPhone X 2017, har analyserats i termer av vilken typ av språk, argument och retoriska verktyg som används för att appellera till sina potentiella kunder. LÄS MER
5. Att anpassa eller inte? : En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Att anpassa eller inte? En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur. Problemställning: Examensarbetet är inriktad på följande problemställning: Hur är butikskommunikationen anpassad till kulturen i Sverige. LÄS MER