Sökning: "marknadsföring starta företag"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden marknadsföring starta företag.

  1. 1. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Charlotta Berglund; Tilda Johansson; [2019]
    Nyckelord :Influencer; brand equity; marketing; social media; word of mouth WOM ; Influencer; varumärkesstärkande; marknadsföring; sociala medier; word of mouth WOM ;

    Sammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER

  2. 2. Kreativitet vs Kapital : Användningen av innovativa marknadsföringsmetoder hos svenska modeföretag

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefina Rafstedt; Johanna Friberg Lundgren; [2015]
    Nyckelord :Early-stage companies; branding; unconventional marketing; fashion industry; social networks;

    Sammanfattning : År 2013 var den globala omsättningen för modeindustrin ca 76 tusen miljarder svenska kronor (Office of Textiles and Apparel, 2014). Bara i Sverige omsattes det 229 miljarder svenska kronor år 2012 inom denna sektor, en ökning på 11 % från föregående år (Tillväxtverket, 2014). LÄS MER

  3. 3. Entreprenörskap genom brädspel

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Robin Karlsson-Holm; Linus Linder; [2014]
    Nyckelord :Innovation; Entreprenörskap; Entreprenöriellt lärande; Spel; Simulation;

    Sammanfattning : Sammanfattning ”Entreprenörskap genom brädspel” Nivå: Kandidatuppsats i Innovation - 15 HP Institution: Akademin för Innovation, Teknik och Design (IDT) Författare: Linus Linder & Robin Karlsson-Holm Titel: Entreprenörskap genom brädspel Handledare: Erik Lindhult Nyckelord: Entreprenörskap, Entreprenöriellt lärande, Spel, Simulation och Innovation Forskningsfrågor: Hur kan utformning av ett entreprenörskapsspel för gymnasieelever som ska driva UF-företag se ut? Syfte: Syftet med studien är att utveckla ett entreprenörskapsspel som genererar kunskaper i entreprenörskap. Metod: Författarna har genomfört en kvalitativ studie som har haft parallella metoder för insamling av förstahandskällor. LÄS MER

  4. 4. Sponsring

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jonas Andersson; Jesper Ulander; [2014]
    Nyckelord :Sponsring; Sport; CSR; Exponering; Relationsmarknadsföring; Sponsorship; Sports; Marketing; Network; CSR; Exposure; Relationship marketing; Business cooperation; Marknadsföring; Nätverk; Affärssamarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns många olika sätt att marknadsföra sig på idag. Det kan exempelvis vara via sponsring. Sponsring är en markandsföringsform som ökar för varje år trots att forskning tyder på att det fortfarande är svårt att räkna på investeringen. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring för nystartade modeföretag

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Moa Persson; Moa Arnell; Emma Axgart; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; modeföretag; nystartat; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Idén till denna rapport kom under en kurs i entreprenörskap och affärsutveckling där uppgiften var att starta ett eget företag. Denna kurs väckte en nyfikenhet kring hur man som nystartat modeföretag kan marknadsföra sig trots en liten budget. LÄS MER