Sökning: "marknadsföring startup"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden marknadsföring startup.

  1. 1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Niklas Idoffsson; Jonatan Hildingsson; [2023]
    Nyckelord :Startup-företag; B2C; Digitala marknadsföringsstrategier och Digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Generation-Z on International Branding Strategy: An Analysis of Startup Fashion Brands : What are the possible challenges and advantages faced by startup fashion brands in adapting to the Gen-Z effect in their international branding strategies?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kristjana Zaka; Masood Muqdad Sami Al Juboori; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; International Branding Strategy; Branding; Small Fashion Brands; Startups; New Ventures; Consumer Behavior; Qualitative Research.;

    Sammanfattning : This study explores the profound impact of Generation Z (Gen Z) on the international branding strategies employed by small fashion brand startups. As digital natives born between the mid-1990s and early 2010s, Gen Z represents a dynamic force that challenges traditional marketing approaches. LÄS MER

  4. 4. Entrepreneurial Ecosystem Challenges for AI Startups Internationalization : Evidence from Emerging Markets Case Studies

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hansika Dahanayake; Claudia Bih Muna; [2022]
    Nyckelord :Internationalization Process; AI Startups; Startups; Entrepreneurial Ecosystem; Social Entrepreneurial Ecosystem; Material Entrepreneurial Ecosystem; Cultural Entrepreneurial Ecosystem; Africa; South Africa; Nigeria;

    Sammanfattning : The process of internationalization may be more difficult for emerging markets' artificial intelligence startups (AI startups) due to several challenges. These challenges include weak institutions, limited financial support, political instability, lack of adequate local infrastructure. LÄS MER

  5. 5. Understanding Founder-CEO Successions: A qualitative analysis of driving factors behind founder-CEO successions in Swedish growth firms

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elin Berg; Ida Granberg; [2022]
    Nyckelord :Founder-CEO successions; Founder-CEO; Leadership; Growth firms;

    Sammanfattning : Founder-CEOs play a key role in the startup journey, but as the company grows, the role of the CEO changes and eventually, most founder-CEOs are succeeded by a professional CEO. While founders are not always considered to be suitable for managing a large complex organisation but rather known for their entrepreneurial spirit, there is little understanding of why founder-CEOs leave, or are forced to leave, their position. LÄS MER