Sökning: "marknadsföring statligt företag"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden marknadsföring statligt företag.
1. Institutional support for the internationalization of Swedish Small and Medium-Sized Enterprises. : A Study of the Kalmar Region
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Extant research concludes that SMEs tend to be highly dependent on the local institutional environment when internationalizing. In relation to that, international business literature accentuates the lack of studies that aim to understand how government support influences SMEs' international business performance. LÄS MER
2. Måttfull retorik : En undersökning som jämför retoriken i reklamfilmer skapade av svenska spelbolag
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie undersöker reklamfilmer producerade av två svenska spelföretag, ett statligt ägt och ett privat. Med grunder i en retorisk analys syftar studien till att undersöka ifall dessa reklamfilmer kan anses vara måttfulla sett till spellagen som stiftades 2018. LÄS MER
3. Borde Bolaget Bättra Babblet? : En visuell retorikanalys av Systembolagets CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företag engagerar sig allt mer i marknadsföring som belyser deras samhällsåtgärder, vilket går under benämningen Corporate social responsibility [CSR]. Ett företag som applicerar CSR i sin kommunikation är Systembolaget. Systembolaget är ett monopoliserat företag som på uppdrag av svenska staten säljer alkoholhaltiga drycker. LÄS MER
4. Det svenska spelmonopolets vara eller icke vara? : En granskning av det svenska spelmonopolets kompabilitet med EU-rätten
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Den svenska spelmarknaden regleras genom ett statligt spelmonopol där huvudsakligen tre aktörer är verksamma, Svenska Spel AB, ATG samt allmännyttiga folkrörelser. Spelregleringen är utformad så att tillstånd att bedriva spelverksamhet ges av svenska staten. LÄS MER
5. Hur SVT kan använda CSR för att få unga vuxna att betala TV-avgift : TV-avgift ur ett CSR-perspektiv
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Uppgiften var att genomföra ett projekt inom begreppet Corporate Social Responsibility [CSR]. CSR är ett begrepp som inte har en entydig betydelse. Det handlar om ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvar men varje företag måste skapa sin egen definition och bestämma hur de vill arbeta med CSR-relaterade frågor. LÄS MER