Sökning: "marknadsföring stockholms"

Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden marknadsföring stockholms.

  1. 1. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  2. 2. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Love Wahlström; [2023]
    Nyckelord :place branding; place marketing; communication; platsvarumärke; platsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER

  3. 3. Hästen och hans pojke : Nya perspektiv på hästboksgenren genom en studie av B. Wahlströms Djurböcker för ungdom

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Amelie Planck; [2023]
    Nyckelord :hästböcker; ungdomsböcker; genre; djurböcker;

    Sammanfattning : Abstract I uppsatsen Hästen och hans pojke: Nya perspektiv på hästboksgenren genom en studie av B. Wahlströms Djurböcker för ungdom, diskuteras hästboksgenren och hur den har beskrivits och definierats. LÄS MER

  4. 4. Framtidens mobilitetsstad - Bilpool : En hållbar lösning för en hållbar framtid?

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Andrea Rosén; Erik Persson; [2023]
    Nyckelord :bilpool; bilpoolsanvändning; bilpoolsföretag; bilpool användningshistorik; mobilitetsstäder. som har används är bilpool; bilpoolsanvändning; bilpoolsföretag; bilpool användningshistorik; mobilitetsstäder.;

    Sammanfattning : För att minska människans klimatpåverkan behöver antalet bilar i samhället bli färre. En av de föreslagna lösningarna är bilpooler. LÄS MER

  5. 5. En Ny Era - Artificiell Intelligens inom Digital Marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emily Bergström Stacey; Fredrika Björk; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; ChatGPT; DALL-E 2; GPT-4; Digital marketing; Search engine optimisation SEO ; Paid search marketing; Online public relations; Affiliate marketing; Display advertising; Email marketing; Social media marketing; Personalisation; Artificiell intelligens; ChatGPT; DALL-E 2; GPT-4; Digital marknadsföring; Search engine optimisation SEO ; Paid search marketing; Online public relations; Affiliate marketing; Display advertising; Email marketing; Social media marketing; Personalisering;

    Sammanfattning : I slutet av år 2022 introducerades det nya AI-verktyget ChatGPT, en AI-modell som använder maskininlärning för att generera människoliknande svar i stor skala. ChatGPT:s snabba framväxt medför en ovisshet kring hur AI-verktyget kommer påverka praxis för digital marknadsföring. LÄS MER