Sökning: "marknadsföring story"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden marknadsföring story.

  1. 1. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Local Nature Matters : A Story of How Empowerment from Tourism Contributes to Local Nature Stewardship in Rural Communities

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sarah Nieutin; [2023]
    Nyckelord :Place attachment; resident empowerment through tourism; nature stewardship; care for nature; resident attitudes towards nature stewardship; nature’s contribution to people framework; social exchange theory;

    Sammanfattning : This Master thesis examines the role of resident empowerment in rural nature tourism in shaping the relations between how residents engage with local places and local nature stewardship in Plouguerneau, France. Through a conceptual framework that includes the concepts of empowerment, place attachment, care for nature, and nature stewardship, the study models the effect of place attachment and care for nature on resident stewardship attitudes and how resident empowerment in tourism mediates this relationship. LÄS MER

  3. 3. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ulrika Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Emotional marketing; The Childhood Cancer Foundation; TV commercial; semiotics; rhetoric; storytelling; Emotionell marknadsföring; Barncancerfonden; TV-reklam; semiotik; retorik; storytelling.;

    Sammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER

  4. 4. H&M x PETA : Co-Exist Story - en narrativ analys

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Elna Olofsson; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Diskussioner kring miljö och hållbarhet har blivit alltmer betydelsefulla aspekter inom modevärlden. Den ökande miljömedvetenheten hos konsumenten, kraven på bättre arbetsvillkor och ökad transparens har också bidragit till att marknadsföringen av produkterna fortsätter att bli allt viktigare. LÄS MER

  5. 5. Stories in product descriptions - How advertising creativity in narrative advertising affects consumer responses

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Albert Bäckman; Eden Lev; [2022]
    Nyckelord :Narrative advertising; Advertising creativity; Product descriptions; Transportation theory; Product stories;

    Sammanfattning : Narrative advertising, ads that contain events, characters, and a plot (Boller & Olson, 1991a) has become widely popular among marketers. Simultaneously, advertising creativity, known as how original or relevant an ad is (Rosengren, Eisend, Koslow, & Dahlen, 2020), has been said to be the most important tool in a marketer's arsenal (Reid, King, & Delorme, 1998). LÄS MER