Sökning: "marknadsföring story"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden marknadsföring story.
1. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
2. Local Nature Matters : A Story of How Empowerment from Tourism Contributes to Local Nature Stewardship in Rural Communities
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This Master thesis examines the role of resident empowerment in rural nature tourism in shaping the relations between how residents engage with local places and local nature stewardship in Plouguerneau, France. Through a conceptual framework that includes the concepts of empowerment, place attachment, care for nature, and nature stewardship, the study models the effect of place attachment and care for nature on resident stewardship attitudes and how resident empowerment in tourism mediates this relationship. LÄS MER
3. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER
4. H&M x PETA : Co-Exist Story - en narrativ analys
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Diskussioner kring miljö och hållbarhet har blivit alltmer betydelsefulla aspekter inom modevärlden. Den ökande miljömedvetenheten hos konsumenten, kraven på bättre arbetsvillkor och ökad transparens har också bidragit till att marknadsföringen av produkterna fortsätter att bli allt viktigare. LÄS MER
5. Stories in product descriptions - How advertising creativity in narrative advertising affects consumer responses
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Narrative advertising, ads that contain events, characters, and a plot (Boller & Olson, 1991a) has become widely popular among marketers. Simultaneously, advertising creativity, known as how original or relevant an ad is (Rosengren, Eisend, Koslow, & Dahlen, 2020), has been said to be the most important tool in a marketer's arsenal (Reid, King, & Delorme, 1998). LÄS MER