Sökning: "marknadsföring tonåringar"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsföring tonåringar.
1. Cookies på gott eller ont : En studie om hur tonåringar upplever att deras köpbeteende påverkas av digital one-to-one marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I och med teknologins framfart har digital marknadsföring blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Med denna digitala utveckling ökar också möjligheterna för marknadsföringen. Något som för 25 år sedan bara var en dröm är idag en mycket aktuell verklighet -nämligen digital one-to-one marknadsföring. LÄS MER
2. Sociala medier : ett nytt marknadsföringsverktyg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala medier är en av de snabbast växande marknadsföringsplattformerna i världen och öppnar upp för den globala marknaden. Företag kan använda det som ett alternativ eller som ett komplement till traditionell marknadsföring, då det erbjuder både kostnadsfördelar och snabb spridning av information. LÄS MER
3. ”Den svåraste gruppen att nå” : Folkbiblioteks marknadsföring till pojkar i högstadieåldern
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The object of this bachelor thesis is to examine how publiclibraries are working to reach out to boys in their early teens,and from a relationship marketing perspective see howlibraries are using marketing as a tool in creating long-termrelationships with this user group. The following questionsare asked: How do public libraries market themselves toboys in their early teens? How are children’s and youthlibrarians working to create long-term relationships with thisuser group? How do children’s and youth librarians viewmarketing as a way to create long-term relationships with theuser group? The theoretical framework of the study is EvertGummesson’s model of relationship marketing. LÄS MER
4. Var kommer din attityd ifrån? : En undersökning om varumärkesattityder hos ungdomar på glesbygden och i storstaden
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : I denna uppsats har jag fått möjligheten att gå vidare och undersöka ett ämne som jag anser vara oerhört intressant och inte minst viktigt inom marknadsföring. Uppsatsen hanterar vikten av kulturskillnader även inom ett litet land som Sverige och hur dessa påverkar utvecklingen av attityder. LÄS MER
5. Follow the leader- en studie om föräldrarnas tankar angående köp av språkresor
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammandrag EF är en erfaren språkresearrangör med verksamhet sedan 40 år tillbaka. Marknadsföringen har fokus på, direktreklam som skickas ut till målsman för ett stort antal av Sveriges tonåringar, och via EF: s officiella hemsida på Internet. LÄS MER