Sökning: "marknadsföring tryckt media"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden marknadsföring tryckt media.

  1. 1. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :William Lilja; Julia Jönsson; [2021]
    Nyckelord :transmedia storytelling; marketing strategy; generation z; engagement; media technology; transmedialt berättande; marknadsföringsstrategi; generation z; engagemang; medieteknik;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER

  2. 2. Ut med det gamla, in med det nya?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Veronica Dahlberg; Alexander Liderås; [2019]
    Nyckelord :Annonsering; Tryck; Dagstidningar; digitala upplagor; medietekniska aspekter; marknadsföring;

    Sammanfattning : Under senare tid har mediekonsumtionen sjunkit drastiskt för de tryckta dagstidningarna, medan de digitala upplagorna har ökat i samma fart. Följande studie granskar därmed skillnader i annonseringen mellan den tryckta kontra digitala upplagan i dagstidningarna Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Expressen och Dagens Nyheter. LÄS MER

  3. 3. Traditionella media i en modern tid: ett ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Persson; Fredrik Gustavson; Henric Berntson; [2017]
    Nyckelord :TV-reklam; Print; Digital Marknadsföring; Synergieffekter; Traditionell Marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge ett ledningsperspektiv på hur de traditionella mediernas betydelse har förändrats efter senaste årens utveckling, samt att bidra till en ökad förståelse av hur en marknadsförare bör tänka när de ska välja vilka kanaler de ska marknadsföra sig i. Vår analys grundar sig på vetenskapliga artiklar samt empiriskt material från de intervjuer som vi har fört. LÄS MER

  4. 4. Strategier och kanaler vid marknadsföring för fysiska researrangörer och traditionella resebyråer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Helena Weijsenburg; Denisse Morales; [2014]
    Nyckelord :Traditional travel agencies; tour operators; online travel agents; marketing; digital media; print media; word-of-mouth; relationship marketing; positioning; customer segments; unique; Traditionella resebyråer; researrangörer; internetresebyråer; marknadsföring; digital media; tryckt media; word-of-mouth; relationsmarknadsföring; positionering; kundsegment; unikt;

    Sammanfattning : The tourism industry in Sweden has expanded in recent years and the increasing industry has meant that customers are in need of a reseller for their trips abroad. Today there are three types of retailers available. These are : Traditional travel agencies , tour operators and online travel agencies. LÄS MER

  5. 5. Har mediebyråer framtidstro på papper som kommunikationsmedel?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Anna Ahlgren ; Moa Olsson; [2012]
    Nyckelord :Annonsering; reklaminvestering; kvalitativ metod; tryckta kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Sedan introduktionen av nya medier som internet, har tidningsbranschen drabbats hårt med minskande upplagor som följd, både i Sverige och internationellt. Samma scenario kan skönjas för tidskrifterna. LÄS MER