Sökning: "marknadsföring turkiet"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring turkiet.
1. Att locka tillbaka turister efter en kris : En studie om hur svenska researrangörer jobbar med marknadsföringen av Egypten och Turkiet efter den politiska oron samt hur den uppfattas av konsumenter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur svenska researrangörer marknadsför en krisdrabbad destination för att kunna locka tillbaka turister. Vi ville även se hur konsumenterna ser på marknadsföringen och från deras perspektiv, se vad de anser skulle få dem att resa till en destination efter en kris. LÄS MER
2. Den politiska instabilitetens påverkan på turismen med Turkiet i fokus : En kvalitativ studie om vilka effekter den politiska oron i Turkiet har på den inkommande turismen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : During the spring of 2017 the authors of this paper have studied the political instability in Turkey, and its effect on the incoming tourism. The study is done from two perspectives, Swedish tour operators and potential tourists. In 2015 and 2016 Turkey suffered from several attacks and political demonstrations. LÄS MER
3. Försäljarnas arbete i ett Multi Level Marketing- företag : - en fallstudie för Oriflame Cosmetics i Turkiet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Akademi: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, MälardalensHögskola, Västerås. Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, EFO225, 15 hp. Datum: 2009-01-08 Författare: Asuman Sertcanli, 19861022, [email protected]. LÄS MER
4. Hållbar destinationsutveckling : En fallstudie av Ürgüp, Turkiet
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : This bachelor thesis concerns a region in central Turkey – Cappadocia - and its need of a sustainable tourism development. A town called Ürgüp is located in the centre of this region, which mainly consist of a rich geographic, cultural and historic access. LÄS MER
5. Marknadsföring av Globala varumärken i en Sluten ekonomi : En Fallstudie på Iran
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to analyze and evaluate essential prerequisites for companies and corporations aiming at marketing global brands in a restricted market. Method: The investigation strategy used for this essay was to perform a case study on the Islamic Republic of Iran. LÄS MER