Sökning: "marknadsföring turkiet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring turkiet.

  1. 1. Att locka tillbaka turister efter en kris : En studie om hur svenska researrangörer jobbar med marknadsföringen av Egypten och Turkiet efter den politiska oron samt hur den uppfattas av konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Forsberg; Sandra Johander; [2018]
    Nyckelord :image; marknadsföring; destination branding; destinationsmarknadsföring; krishantering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur svenska researrangörer marknadsför en krisdrabbad destination för att kunna locka tillbaka turister. Vi ville även se hur konsumenterna ser på marknadsföringen och från deras perspektiv, se vad de anser skulle få dem att resa till en destination efter en kris. LÄS MER

  2. 2. Den politiska instabilitetens påverkan på turismen med Turkiet i fokus : En kvalitativ studie om vilka effekter den politiska oron i Turkiet har på den inkommande turismen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Signe Aronsson; Ivan Rakic; [2017]
    Nyckelord :Political instability; crisis management; marketing during and after a crisis; image creating; tourist attitude; Politisk oro; krishantering; marknadsföring under och efter en kris; imageskapande; turisters inställning;

    Sammanfattning : During the spring of 2017 the authors of this paper have studied the political instability in Turkey, and its effect on the incoming tourism. The study is done from two perspectives, Swedish tour operators and potential tourists. In 2015 and 2016 Turkey suffered from several attacks and political demonstrations. LÄS MER

  3. 3. Försäljarnas arbete i ett Multi Level Marketing- företag : - en fallstudie för Oriflame Cosmetics i Turkiet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Asuman Sertcanli; Betül Dinctürk; [2009]
    Nyckelord :Försäljningsprocessen; försäljningsarbete; MLM; nätverk; kultur; beteende; direkt försäljning; Oriflame; säljkonsulent;

    Sammanfattning : Akademi:  Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, MälardalensHögskola, Västerås.   Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, EFO225, 15 hp.   Datum: 2009-01-08   Författare: Asuman Sertcanli, 19861022, [email protected]. LÄS MER

  4. 4. Hållbar destinationsutveckling : En fallstudie av Ürgüp, Turkiet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Nalan Ilhan; Emmy Sundberg; [2008]
    Nyckelord :Hållbar;

    Sammanfattning : This bachelor thesis concerns a region in central Turkey – Cappadocia - and its need of a sustainable tourism development. A town called Ürgüp is located in the centre of this region, which mainly consist of a rich geographic, cultural and historic access. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av Globala varumärken i en Sluten ekonomi : En Fallstudie på Iran

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Judith Vitense; Mary Chitgar; [2008]
    Nyckelord :Keywords: Global Brand; Restricted Market; Brand Equity; Brand Awareness; Product and Promotion Strategies; Involvement Theory; ;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to analyze and evaluate essential prerequisites for companies and corporations aiming at marketing global brands in a restricted market. Method: The investigation strategy used for this essay was to perform a case study on the Islamic Republic of Iran. LÄS MER