Sökning: "marknadsföring tv"

Visar resultat 1 - 5 av 181 uppsatser innehållade orden marknadsföring tv.

  1. 1. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hilla Abrahamson; Camilo Carlsson Ramirez; Amanda Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Produktplacering; tv-serie; semiotik; marknadsföring; stealth marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER

  2. 2. Personliga åsikter eller marknadsföring? : Om gränsdragningen mellan yttrandefrihet och marknadsföring i sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för juridik

    Författare :Asal Kouaiber; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; yttrandefrihet; sociala medier; influencer; influencer marketing;

    Sammanfattning : Internet har inneburit en teknisk revolution, vilket har medfört att användningen av traditionell tv, radio och dagstidningar har minskat medan tiden som läggs ner på massmedier på internet har ökat. Genom denna teknikutveckling har yrket influencer vuxit fram. LÄS MER

  3. 3. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring riktad till barn : Utredning av marknadsföringslagen och radio- och TV-lagen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Emelie Berggren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Judging Books by Their Cover: A quantitative study on how media consumption influences purchase decision for culturally acclaimed books

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Casiana Oancea; Ashwathi Pillai; [2023]
    Nyckelord :Customer behaviour; Purchase intention; Media consumption; Book purchase intention;

    Sammanfattning : This thesis investigates book readers and factors that affect their purchase intention towards physical books with different attributes. Books have a vast variety which makes them attractive to a lot of different personalities. LÄS MER