Sökning: "marknadsföring uppgift"
Visar resultat 11 - 15 av 53 uppsatser innehållade orden marknadsföring uppgift.
11. Krävs det en lag mot könsdiskriminerande reklam?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : En diskussion om könsdiskriminerande reklam har pågått sedan 1970 – talet. Än idag har det inte reglerats om könsdiskriminerande reklam och det har passerat ca 40 år. Det har pågått i sådan lång tid på grund av att experter i området har uttryckt att könsdiskriminerande reklam skyddas utav grundlagen. LÄS MER
12. Growth Hacker Marketing : Ett nytt arbetssätt inom tech-startups marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Dagens snabbt föränderliga affärslandskap förutsätter att företag ständigt experimenterar med sin produktutveckling och marknadsföring för att anpassa sig till en ökad digitalisering. Företag som inte lyckas tillgodose värde för sina kunder riskerar att utkonkurreras. LÄS MER
13. Produktlansering i skogsmaskinsektorn : kundvärdet av sågenheten R5500
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Utveckling av ny och effektivare skogsteknik är en del av lösningen för att möta de klimatförändringar jorden står inför. Men detta kan vara en svår uppgift. Av alla produkter som lanseras på marknaden uppskattas endast 10 % överleva. LÄS MER
14. Positioning of online betting services : A case study of finding the gap between companies’ view versus customers’ view
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin utvecklats explosionartat. Införandet av smartphones och surfplattor som alltid är anslutna till Internet har förändrat vårt sätt att "konsumera" den. Allt detta ledde till digitaliseringen av betting tjänster och flytten till Internet. LÄS MER
15. Affärsstrategiska beslut när en jätte kommer till stan : Ett valexperiment när IKEA etablerar sig
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln har ökat kraftigt till följd av ett ökat antal aktörer med allt större butikskoncept. Denna utveckling och konkurrenssituation har inneburit större utmaning för de mindre detaljhandelsföretagen på grund av deras begränsade ekonomiska och personella resurser. LÄS MER