Sökning: "marknadsföring uppgift"

Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade orden marknadsföring uppgift.

  1. 21. Traditionellt eller öppet skyltfönster?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELVIRA RUSID; STINA PAULSSON; [2014]
    Nyckelord :Skyltfönster; butik; butikskommunikation; exponering; skyltdockor; detaljhandeln; marknadsföring;

    Sammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER

  2. 22. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Josefina Johansson; Märta Sigurdsson; Frida Söderström Brand; [2014]
    Nyckelord :Butikskommunikation; slow fashion; hållbart mode; hållbar marknadsföring; närproducerat; svensk textilindustri;

    Sammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER

  3. 23. Destinationsutveckling i Hallstahammars kommun : "Det goda livet i storstadens närhet"

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Angelica Sjölund; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur Hallstahammars kommun destinationsutveckling går till, och vilken turisttyp som besöker kommunen. Hallstahammars kommun är en liten kommun, men har olika sevärdheter för både kulturturismen och naturturismen, så som Strömsholm slott, Åsby hem och trädgård, fiskeplatser, Skantzen m.m. LÄS MER

  4. 24. Användning av spelifiering och kollaboration - Ett förslag till InteOkejs marknadsföring om mobbing

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Laura Persson; [2013]
    Nyckelord :Gamification; Collaboration; Social entrepreanorship;

    Sammanfattning : Den ideella samhällsentreprenörliga organisationen Spiritus Mundi behöver hjälp med att marknadsföra deras sociala innovation InteOkej. De behöver samtidigt hjälp med att uppmärksamma mobbingen som är det specifika samhällsproblem som InteOkej ska bekämpa. LÄS MER

  5. 25. Vill du bli min vän? : En fallstudie av implementeringen av relations-marknadsföring hos ett företag i musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Carlsson; [2013]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; marknadskommunikation; Google Analytics; Facebook; musikbransch; deltagande observation; konvergenskultur; digitala medier; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna examensuppsats är ett resultat av en observationsstudie utförd på ett svenskt företag, verksam inom musikbranschen. Uppsatsens teoretiska utgångspunkter är relationsmarknadsföringsteori och konvergensteori. LÄS MER