Sökning: "marknadsföring uppsatser"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsföring uppsatser.
1. Utvecklingen av svensk läkemedelsreklam för receptbelagda och receptfria läkemedel : Perioden från sekelskiftet år 1900 till nutid
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Följande uppsats analyserar utvecklingen av läkemedelsreklam i Sverige under perioden från sekelskiftet 1900 till nutiden. Under denna period har läkemedelsreklam gått genom många förändringar. LÄS MER
2. Hitta ut : Ett svenskt folkhälsoprojekt
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : ABSTRACT Thorsson, E. 2015. Hitta ut – Ett svenskt folkhälsoprojekt. Uppsatser Kulturgeografiska institutionen, Uppsala universitet. LÄS MER
3. The development of GIS-usage in developed and undeveloped countries during 2005-2014: Tendencies, problems and limitations
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Geographical Information System (GIS) is a technique that has revolutionized the way we process spatial data. The possibilities for GIS are endless and it is today used in a wide range of subject areas such as social planning, environmental monitoring and marketing. LÄS MER
4. Faktorer som generellt påverkar bostadssäljares val av fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Utgångspunkten i denna uppsats är att konsumenters val av fastighetsmäklare är beroende av fyra faktorer. Dessa är enligt mig följande: fastighetsmäklaren, kundbeteende, objektet och fastighetsmarknaden. Fokus har alltså legat på dessa fyra faktorer vid framtagning av teori för denna uppsats. LÄS MER
5. Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : In a competitive market as supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. LÄS MER