Sökning: "marknadsföring ur historiskt perspektiv"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring ur historiskt perspektiv.
1. Raka vägen till kvinnlig frigörelse? En multimodal socialsemiotisk analys av femvertising ur ett kritiskt feministiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur svenska företag använder sig av femvertising i sin digitala kommunikation. Studien görs ur ett kritisk feministiskt perspektiv och studerar och analyserar hur kvinnor och kvinnlighet porträtteras i marknadsföring idag samt hur feminism används för kommersiella syften. LÄS MER
2. Tittarens medvetenhet kring influencers samarbete med företag : En kvalitativ receptionsanalys om kommentarer gällande PR Hauls och sponsrat material på Youtube
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker kommentarsfälten till fyra olika videoklipp på Youtube innehållande sponsrat material och PR hauls. Studien lyfter fram begrepp som opinionsbildare och opinionssökare samt beskriver förhållandet mellan dessa ur ett historiskt perspektiv. LÄS MER
3. Hållbar destinationsutveckling : En fallstudie av Ürgüp, Turkiet
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : This bachelor thesis concerns a region in central Turkey – Cappadocia - and its need of a sustainable tourism development. A town called Ürgüp is located in the centre of this region, which mainly consist of a rich geographic, cultural and historic access. LÄS MER
4. Ett Handslag för flickbandyn : en granskning av Handslagets betydelse för flickor inom föreningsverksamheten i svensk bandy
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med vår C-uppsats var att belysa Handslagets betydelse för de föreningarna som har beviljats medel för att satsa på flickors bandyspelande. De frågeställningar vi följde var: • Vad har föreningarna använt Handslagsmedlet till? • Har det enligt föreningarna skett någon förändring inom flickbandyn efter Handslagssatsningen? • Hur ser flickors villkor ut i de undersökta föreningarna? Metod Vi valde ett kvantitativt arbetssätt för att få fram information genom enkäter. LÄS MER
5. Jämställdhet ur ett employer brand perspektiv : - Vad efterfrågar framtidens arbetskraft?
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Abstract Equal opportunities from an employer brand perspective - What does the future manpower inquire? Authors: Erik Frick & Niklas Halldén Instructor: Karin Jonnergård Examiner: Sarah Philipson Background We are living in a society that originates from a patriarchy founded many thousand years ago. This has put women in an inferior position in the labour market. LÄS MER