Sökning: "marknadsföring utställning"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring utställning.
1. Mellan raderna träder utställaren fram : En diskursanalytisk studie av Fotografiskas semiotiska och narrativa identitetsskapande i det digitala rummet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Den här studien undersöker hur webbplatsen kan användas i syfte att förmedla en varumärkesidentitet hos företag inom kultursektorn. Fotografiska, en privat konsthall för samtida fotokonst, belägen i Stockholm, publicerar på sin webbplats texter om varje utställning som konsthallen arrangerar. LÄS MER
2. Det var en gång ett museum
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkeologi och antikens historiaSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är undersöka förutsättningarna för Österlens museum att tillhandahålla en permanent utställning, förmedling och publik verksamhet i samband med sina fyra verksamhetsområden arkeologi, allmoge, textil samt fiske och sjöfart. Uppsatsens inriktning på frågeställningarna kommer att utgå ifrån fyra olika teman: innehåll, form, förmedling samt marknadsföring. LÄS MER
3. Allting har ett pris : En fallstudie om hur fem konsthantverkare i Östergötland prissätter sina produkter
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att ge en bild av, och skapa förståelse för hur etablerade konsthantverkare i Östergötland prissätter sina produkter och på så sätt skapa en diskussion kring prissättningssituationen bland konsthantverkare i Östergötland. Utifrån syftet har två frågeställningar formulerats. LÄS MER