Sökning: "marknadsföring vård och omsorg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring vård och omsorg.

  1. 1. Kommunal marknadsföring- Competitive identity och institutionell problematik : En komparativ fallstudie om två svenska kommuner och deras marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jerker Bäckström; Daniel Söderlund; [2015]
    Nyckelord :marketing; municipality; competitive identity; institutional problems; marknadsföring; kommuner; competitive identity; institutionell problematik;

    Sammanfattning : Historiskt sett finns det etablerade normer i samhället som säger att en kommun endast ska bedriva traditionell kommunal verksamhet som innefattar att tillgodose välfärden (vård, skola & omsorg). Dock så har globaliseringen och urbaniseringen skapat en konkurrens om invånare vilket har lett till att kommuner idag bedriver en allt mer utvecklad marknadsföring för att attrahera fler invånare. LÄS MER

  2. 2. Erfarenheter av grupphandledning inom vård och omsorg i företagshälsovårdens regi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Britta Hansen; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Personal inom vård och omsorg står för de högsta sjukskrivningstalen och rapporterar hög andel arbetsrelaterade besvär. Den psykosociala arbetsmiljön har enligt flera studier försämrats sedan 1990-talet och de höga ohälsotalen har sannolikt ett samband med detta. LÄS MER

  3. 3. Svensk vård i export : En empirisk studie om företag inom vård- och omsorgsbranschens internationaliseringsprocess.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Natali Sedek; Maria Blanche; [2009]
    Nyckelord :Marknadsföring; Internationalisering; Internationaliseringsprocesser; Etablering; Etableringsstrategier; Etableringsprocesser; Nätverk;

    Sammanfattning : The international requirement of Swedish healthcare today is high and due to a good reputation and a long history of reliable methods through extended experience. For those Swedish companies within this business, the process of internationalization is often a attractive option. LÄS MER