Sökning: "marknadsföring vinst"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden marknadsföring vinst.

  1. 1. Utgör "Litigation Public Relations" marknadsföring i lagens mening? - En tvärdisciplinär studie av den svenska marknadsföringsrätten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sofia Yxklinten; [2023]
    Nyckelord :rättsvetenskap; marknadsföringsrätt; EU-rätt; law; EU law; reklam; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Litigation Public Relations (LPR) är en form av strategisk kommunikation som syftar till att vinna allmänhetens åsikt då en rättsprocess aktualiseras. Tanken är att företag genom vinst av allmänhetens dom ska kunna tjäna, mo-raliskt och ekonomisk, på rättsprocessen och eventuell medial uppmärksamhet den väcker. LÄS MER

  2. 2. Sökandet efter en småstadsidentitet : En fallstudie om Hudiksvalls stadskärna och dess relation till identitet och marknadsföring

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Rasmus Näsman; [2021]
    Nyckelord :city centre; BID; marketing; planning; commercial; Hudiksvall; identity; stadskärna; BID; marknadsföring; planering; kommersiell; Hudiksvall; identitet;

    Sammanfattning : The city and its planning are dynamic products of permanent change, which is influenced by a myriadof different actors with different wills and opinions. During the last century, urban planning has gonefrom being a steering process to a more mediating role between prominent and relevant actors. LÄS MER

  3. 3. All makt åt Estrid, vår befriare : En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Isabelle Haglund Wigh; Hanna Opara Granlund; [2021]
    Nyckelord :Estrid; Razor; Norm; Body hair; Text analysis; Estrid; Rakhyvel; Normer; Kroppsbehåring; Textanalys;

    Sammanfattning : Uppsatsen All makt åt Estrid, vår befriare - En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet undersöker företaget Estrids marknadsföring. Analysen har genomförts med hjälp av en kvalitativ textanalys, med fokus på semiotik och retorik. LÄS MER

  4. 4. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Viktor Kaskamo Andersson; [2021]
    Nyckelord :Personalised marketing; personalised offers; privacy; personal information; trust; control; transparency; consumer behaviour; Individanpassad marknadsföring; personaliserade erbjudanden; personlig integritet; personlig information; förtroende; kontroll; transparens; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER

  5. 5. Drömmen om vinst - En kvalitativ studie om spelbolagens marknadsföring och dess påverkan på konsumenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Leith Mansour; Frida Grönning; [2019-02-26]
    Nyckelord :spelbolag; spelproblem; marknadsföring; konsumenter; unga; kommunikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER