Sökning: "marknadsföring yoga"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring yoga.

  1. 1. Let's Face Yoga - A Quantitative Study of the Priming Effect of Yoga on People's Beliefs and Behavior

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jenny Boberg; Frida Änges; [2017]
    Nyckelord :Priming; Yoga; Behavioral effects; Yogi stereotype;

    Sammanfattning : Due to the rapid growth of yoga in terms of popularity, academic interest, and rising market value, it was hypothesized that the mere presence of yoga in society induced the opportunity for priming to significantly affect individual's behaviors and beliefs. Building upon the divergent research foundations of yoga and priming, the experimental study examined whether yoga priming would generate positive effects on the variables of mood, self-image, materialistic behavior, self-esteem, and prosocial behavior. LÄS MER

  2. 2. Yogainstruktör 2.0 : En analys av marknadsföringsstrategier i ett medium

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Angelica Hellgren; Erik Jespersen; [2015]
    Nyckelord :Instagram; storytelling; social media; marketing; marketing communication; branding; Rachel Brathen; Framing; instagram; storytelling; social media; marknadsföring; marknadskommunikation; varumärke; Rachel Brathen; Inramning;

    Sammanfattning : This paper is about our collective fascination for the social medium Instagram, and our lively discussions about why certain images may be more so-called "Liked" than others and why some individuals becomes more successfull on Instagram than others. Thanks to our own daily use of Instagram, the idea was born to study and look at how some individuals build their brand through this social medium. LÄS MER

  3. 3. Brittiskt träningskoncept i Sverige : En studie om möjligheten för multigym på Sverigemarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Holmdahl; Erik Wickman; [2015]
    Nyckelord :Marketing; supplement products; value creation; consumer attitudes; Porters five forces; Marknadsföring; tilläggsprodukter; värdeskapande; konsumentattityder; Porters femkraftsmodell;

    Sammanfattning : Medan gymbranschen i Sverige domineras av gymkedjor som Friskis & Svettis och SATS, som erbjuder främst gymträning med mindre fokus på tilläggsprodukter för ett relativt lågt pris, domineras marknaden i Storbritannien av företag som t.ex. David Lloyd och Virgin Active. LÄS MER

  4. 4. Kommunikationsstrategier för personlig marknadsföring på Instagram : En studie av Instagramfenomenet @yoga_girl

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Vendela Mindelöf; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; Marknadskommunikation; Onlinekommunikation; Kommunikationsstrategier; Personlig marknadsföring; Yoga_girl; Äkthet; Identitet; Meningsskapande;

    Sammanfattning : Denna uppsats är baserad på mitt intresse för Sociala medier och dess multipla funktion i dagens samhälle. Kommunikation, information och reklam sprids snabbt i de digitala kanalerna och används idag inte bara för privat bruk utan utgör även en ansenlig grund för marknadskommunikation. LÄS MER

  5. 5. This Moment at lululemon : A firm-level assessment of entreprenurship

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jeremy Wilcox; [2007]
    Nyckelord :Entrepreneurial Orientation; Company Growth; Corporate Entrepreneurship;

    Sammanfattning : lululemon athletica is a yoga inspired athletic clothing company. Since lululemon’s retail inception in 2000, the company has been quite successful; it has grown to sixty- four store and showrooms locations and has doubled revenue every year for the last four years. A lululemon core value is entrepreneurship. LÄS MER