Sökning: "marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 5450 uppsatser innehållade ordet marknadsföring.

  1. 1. Greenwashing och hållbarhetsmärkningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joel Lindqvist; Fabian Bothén Nyström; [2020-02-21]
    Nyckelord :Greenwashing; konsumentförvirring; Hållbarhetsmärkningar; Vilseledande marknadsföring; Kommunikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Delningsekonomi & kultur - En analys om hur ett kulturellt perspektiv kan kartlägga och bidra till att marknadsföra delningsekonomi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Sahlgren; Joel Alm; [2020-02-21]
    Nyckelord :Delningsekonomi; CCT; Marknadsföring; Klimat; Konsumentidentitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hur företag arbetar för att skapa hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Byström; Fredrik Gärdhagen; [2020-02-21]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; Konsumentpåverkan; Marknadsföring; Detaljhandel;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Ljudet av hållbarhet: En undersökning om Sonic Branding i relation till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Carlsson Ruiter; Felizia Hilldén; [2020-02-20]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbar marknadsföring; Sonic branding; Konsumentbeteende; Ljud; Musik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Klimatet - Överlevnadsfråga eller varumärkesbyggande? - En kritisk retorikanalys av hur MAX och McDonald’s använder sig av grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Skånberg; [2020-02-03]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; MAX; McDonald’s; varumärke; CSR;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syftet är att undersöka den gröna marknadsföringens varumärkesbyggande funktion för företag som verkar inom en sektor som ofta kritiseras för negativ inverkan på klimat och miljö.Teori: Retorik, varumärke, Cororate Social Responsibility, legitimering Metod: Kritisk retorikanalysMaterial: Fyra reklamfilmer vardera från MAX respektive McDonald’s SverigeResultat: Klimatfrågan beskrivs inte explicit, istället talar man om sakfrågor relaterade till klimatfrågan. LÄS MER