Sökning: "marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 4823 uppsatser innehållade ordet marknadsföring.

  1. 1. Miljömärkt

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Catharina Alwén; [2019]
    Nyckelord :Ecolabelling; Svanen; EU Ecolabel;

    Sammanfattning : This Study researches how brand awareness affects the brand equity of environmental labels. The two governmental ecolabels in Sweden, Svanen and EU Ecolabel are the objects studied. Svanen is the official Nordic ecolabel and EU Ecolabel is the official label in the European Union. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av artister på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle; Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ardalan Azadi; Ebba Lorentzi; [2019]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; artist; marknadsföring; varumärke; musikstreaming; musikbolag; musikindustrin;

    Sammanfattning : Vi lever i ett alltmer uppkopplat samhälle och statistiken pekar mot att det kommer fortsätta i den riktningen. I och med detta bör skolan ta vara på makten som sociala medier har. LÄS MER

  3. 3. Grön Platsmarknadsföring: En fallstudie av Växjö & Malmö

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Wiktor Bergsand; [2018-08-09]
    Nyckelord :Green place branding; Place branding; Växjö; Malmö;

    Sammanfattning : Grön platsmarknadsföring är ett koncept som nyligen uppstått som ettforskningsområde och har uppstått som ett resultat av ett ökat intresse från lokalamakthavare att marknadsföra sig som gröna. Detta är i sin tur inlindat i ett merallmänt ökat intresse att framställa produkter som gröna. LÄS MER

  4. 4. Ett styrverktyg för implementering av tjänstefokuserade affärsmodeller - Balanserat styrkort

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Tu; Madeleine Ngo; [2018-06-28]
    Nyckelord :PSS; Product service systems; Servitization; Balanced Scorecard; Busniess model Innovation; Tactics; Marketing; Contract; Network; Product and Service Design; Sustainable;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problem:I en allt mer globaliserad värld har konkurrensen ökat för många tillverkande företag till följd av nya kundbeteenden och efterfrågan på marknaden. För att möta den ökade konkurrensen behöver företagen hitta nya sätt att generera vinster och ett alternativ är att börja sälja tjänster. LÄS MER

  5. 5. ALL REKLAM ÄR RIKTAD REKLAM En kvalitativ studie om företags tankar om riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :ida Törnqvist; [2018-02-13]
    Nyckelord :Riktad reklam; personalisering; integritet; riktad marknadsföring; digitalisering; reklam Syfte: Syftet med studien är att undersöka företags förhållningssätt till riktad reklam och personlig integritet.;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: HT2017Handledare: Marie GrusellKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 49Antal ord: 19 277Teori: Det teoretiska ramverket innehåller teorier och tidigare forskning om riktad reklam,personalisering och integritet.Metod: Kvalitativa forskningsintervjuer. LÄS MER