Sökning: "marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 5390 uppsatser innehållade ordet marknadsföring.

  1. 1. Föreställningar om våld − En kvalitativ multimodal analys av Saabs marknadsföring av krigsmateriel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Ingrid Dahlén; [2019-11-07]
    Nyckelord :binary oppositions; clean war; intertextuality; neutralization theory; Saab; technofetishism; violence; weapons;

    Sammanfattning : Violence and conflicts continue ravaging the world all the while the arms industry is providing the means for this to go on. The aim of this thesis is to analyse how the Swedish arms company Saab in its marketing of three weapon systems portrays the weapons and their relation to violence, and thereby what notions of violence that are (re)produced. LÄS MER

  2. 2. ALGORITMISK INTERVENTION Om kulturarbetares arbete med Instagram

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linn Gustavsson; [2019-10-10]
    Nyckelord :digitalt arbete; kulturindustri; synlighetsarbete; algoritmer; Instagram; marknadsföring; kulturarbete; disciplin;

    Sammanfattning : The topic of this study is the introduction of social networking sites as an arena for personal advertising in the culture industries. Through a case study on cultural workers’ digital labour on Instagram, the study examines the ways in which a social networking site such as Instagram disciplines its users with regard to labour time as well as cultural production. LÄS MER

  3. 3. Hållbar fiskproduktion - En studie av hållbara investeringar i akvaponik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joela Borgryd-Stoltz; Jenny Gustafsson; [2019-08-16]
    Nyckelord :Akvaponik; tempererat klimat; hållbara investeringar; förutsättningar;

    Sammanfattning : Inledning: Världen är i behov av nya tillvägagångssätt för att säkerhetsställa att människor även i framtiden har tillgång till fisk. Som ett alternativ till traditionellt fiske finns fiskodlingar och bland dessa metoder ligger akvaponik i framkant. LÄS MER

  4. 4. Vad vet vi som konsumenter egentligen om probiotika? – En enkätstudie om probiotiska livsmedel och konsumenters medvetenhet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Emil Gustafsschöld; Fabian Ruff; [2019-08-14]
    Nyckelord :Hälsopromotion; Hälsopåståenden; Konsumtion; Marknadsföring; Probiotika;

    Sammanfattning : Program: Hälsopromotion KostvetenskapNivå: GrundnivåHandledare: Mia PrimExaminator: Agneta SjöbergAntal sidor: 34Termin/år: Vt 2019.... LÄS MER

  5. 5. Kommodifierad feminism - "inte fördelaktigt, men inte uteslutande problematiskt" - En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors meningsskapande av marknadsföring av feministiska budskap

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Katarina Curran; Louise Sandqvist; Ingrid Wikehult; [2019-07-01]
    Nyckelord :Ambivalens; autenticitet; feminism; kommersialisering; kommodifierad feminism; marknadsföring; meningsskapande; postfeminism; symbolisk konsumtion;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att bidra till en djupare förståelse kring fenomenet kommodifierad feminism och unga kvinnliga feministers meningsskapande kring fenomenet.Teori: Meningsskapande, postfeminism, symbolisk konusmtion.Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer. LÄS MER