Sökning: "marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6114 uppsatser innehållade ordet marknadsföring.

  1. 1. Balansen mellan under- och översäljning En kvalitativ studie om ett miljömässigt legitimitetsproblem

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Sunesson; Jonas Gustafsson; [2021-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det råder delade meningar om hållbar marknadsföring kan ses som etiskt riktigt och det finns många fördelar och nackdelar med att kommunicera sina prestationer kopplade till hållbarhet. Greenwashing är ett välkänt begrepp som beskriver när kommunikationen för miljöarbetet överstiger prestationen, och kan också nämnas som översäljning av densamma. LÄS MER

  2. 2. “Key to success” eller obehaglig process En kvantitativ studie om generation Ys attityd till informationsinsamling och individanpassad marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hörvallius; Camilla Cervin; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Influencer Marketing - Lönsam marknadsföring eller opålitligt försäljningsarbete? En kvalitativ studie om vad som påverkar följares och konsumenters trovärdighet gentemot influencers marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Halilovic; Elsa Månsson; Tomas Steifo; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. LET’S BE FRIENDS - En fallstudie av Estrids kommunikation på Instagram och unga kvinnors uppfattning av den.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Bergman Asp; Anna Mases; [2021-03-04]
    Nyckelord :Autenticitet; Entification; Instagram; Kommunikation; Marknadsföring; Personlig marknadskommunikation; PR-strategi; Relationsskapande Sociala medier; Tolkning; Företag; Vänskap;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Estrids personliga och relationsskapandekommunikation på Instagram uppfattas av unga kvinnor.Teori: Studien använder sig av ett teoretiskt ramverk som består av teorier om tolkning,relatering, värderingar och social identifikation. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringens framtid En diskursstudie om hållbarhet i framtidens marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Jonasson; Rebecca Lychou; [2021-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER