Sökning: "marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 6975 uppsatser innehållade ordet marknadsföring.

  1. 21. Navigating the Intersection: Cost Reduction and Sustainability in Logistics Strategies

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap

    Författare :Huong Kerensa Bäckström; [2024]
    Nyckelord :cost cutting; sustainability;

    Sammanfattning : Background:           Cost reduction in logistics is crucial for improving profitability and achieving continuous sustainability improvement. Companies aim to maintain margins through cost reduction strategies in logistics yet staying sustainable in competitive markets. LÄS MER

  2. 22. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  3. 23. Den svenska paradoxen - när den stränga marknadsföringsrättsliga regleringen av miljöpåståenden sätter hållbarheten på spel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Mikaela Thorvall; [2024]
    Nyckelord :marknadsföring; miljöpåståenden; grön marknadsföring; greenwashing;

    Sammanfattning : EU har sedan flera år tillbaka arbetat för en mer hållbar och miljövänlig konsumtion inom unionen. Marknadsföring påverkar konsumenters val i stor utsträckning och för att konsumenter ska kunna fatta välinformerade affärsbeslut krävs att marknadsföringen är vederhäftig. LÄS MER

  4. 24. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  5. 25. Hållbar turismutveckling i Haparanda : En kvalitativ studie av nationell policy, kommunala strategier och lokal praktik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Alexander Janols; [2024]
    Nyckelord :Hållbar turism; hållbar utveckling; platsutveckling; samarbete; gränsstad;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks hållbar turism utifrån tre olika perspektiv: nationellt policy-perspektiv, kommunala strategier och företagsperspektiv. Syftet med undersökningen är att se vad hållbar turism innebär utifrån dessa nivåer, och vad för likheter och skillnader det finns mellan perspektiven. LÄS MER