Sökning: "marknadsföringens utveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföringens utveckling.

  1. 1. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Thollander; Johanna Malm Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; B2B marketing; Digital marketing; Marketing mix; ChatGPT; AI in digital marketing; Artificiell Intelligens; B2B-marknadsföring; Digital marknadsföring; Marknadsföringsmix; ChatGPT; AI inom digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringens utveckling på sociala medier : En studie baserat på både en kvalitativ samt en kvantitativ undersökning om utvecklingen marknadsföring har haft på sociala medier och vilken påverkan covid-19 pandemin haft

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mouzamil Adam; Yoel Ljam; [2022]
    Nyckelord :Social media; digitalization; marketing; covid-19; e-commerce; Social media; digitalisering; marknadsföring; covid-19; e-handel;

    Sammanfattning : This study examines how digital marketing with a focus on social media has been affected in recent years and mainly after the covid-19 pandemic and how it in turn is also affected by e-commerce. Applied theories that are relevant to the purpose of the investigation have been used such as word of mouth, the advertising value model and inbound marketing. LÄS MER

  3. 3. Världsarvets betydelse : En studie av Hansestaden Visbys förvaltningsstruktur och fysiska planering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Cornelia Aav; [2022]
    Nyckelord :spatial planning; management; World Heritage; Hanseatic Town of Visby; Visby; UNESCO; ICOMOS; fysisk planering; förvaltning; världsarv; Hansestaden Visby; Visby; UNESCO; ICOMOS;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa vad som sker efter utnämnandet till världsarv av UNESCO, genom att se om och hur strategier för bevarande och utveckling förändrats sedan 1989 fram till idag. Fallstudien har utgått från Hansestaden Visby och behandlar främst världsarvets förvaltning samt de nationella och lokala skydd som finns, tillsammans med en överblick av hur utnämnandet av Visby som världsarvsstad gått till och hur det efterlevs i förhållande till dokumentation och planarbete. LÄS MER

  4. 4. Don't address their brains. Address their hearts! : En studie om sinnesmarknadsföring vid restaurangupplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Helena Schill; Therese Goldring; [2013]
    Nyckelord :senses; marketing; restaurant; experience; sinnen; marknadsföring; restaurang; upplevelse;

    Sammanfattning : Restaurangbranschen är en del av turistindustrin och viktig för näringens utveckling. Fokus i denna studie har inriktats mot restaurangföretag och deras möjligheter att påverka gäster med hjälp av sinnesmarknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Den mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Daniel Larsson; Rawa Ebrahimzade; [2011-09-07]
    Nyckelord :mobil marknadsföring; sociala medier; LBS;

    Sammanfattning : Företag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt med platsbaserade tjänster (Location Based Services – LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nya marknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. LÄS MER