Sökning: "marknadsföringsbudget"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsbudget.

  1. 1. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  2. 2. Förtjänad försäljning och farliga förpliktelser : En studie om e-handlares användning av sociala medier, med fokus på heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Gabriella Karlsson; Emma Marcusson; [2015]
    Nyckelord :Digital Marketing; Social Media; Customer Relations; E-Commerce; Digital marknadsföring; Sociala medier; Kundrelationer; E-handel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internet och sociala medier är idag en naturlig del av människors vardag och företag lägger allt mer av sin marknadsföringsbudget på att synas i digitala plattformar. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal för e-handelsföretag, vilket har visat sig innebära både möjligheter och hinder. LÄS MER

  3. 3. Varumärkeskommunikation och positionering med en begränsad marknadsföringsbudget : Marknadsföring med små medel i ett bilpoolsföretag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Daniel Dahl; Michaela Nordström; [2013]
    Nyckelord :branding; positioning; carsharing; small marketing budget; low price whit; Varumärkeskommunikation; begränsad marknadsföringsbudget; bilpoolsföretag;

    Sammanfattning : This Thesis deals with the two concepts branding and position, more precisely how companies with a small marketing budget needs to work with these two concepts. The purpose of this thesis is to understand how these companies are able to assert a position  on their specific market. LÄS MER

  4. 4. Hur kan Vita Renen synas i snö? : En studie om marknadsföringsaktiviteter hos ett avlägset beläget litet företag

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Jennifer Nilsson; Helén Liljenroth; Petra Lorenzon; [2012]
    Nyckelord :Marketing; Small business; Marketing mix; SWOT-analysis; Analytic abduction; non- traditional and traditional marketing; guerilla marketing; Marknadsföring; småföretag; Marknadsföringsmixen; SWOT analys; Analytisk abduktion; Otraditionell och traditionell marknadsföring; guerillamarknadsföring;

    Sammanfattning : Background and Problem discussion: Consumers are reached by an average of 3000 marketing messages daily which proves that a company’s marketing needs to be strong and characteristic in order not to lose customers. It is of even greater importance that marketing reaches the chosen target group and is designed in accordance with the company’s vision and is shown where the target group sees it. LÄS MER

  5. 5. Etablering genom icke-traditionell marknadsföring : En studie av Goohs etablering på marknaden för färdigmat

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Ryde; Susanne Erbe; [2012]
    Nyckelord :4 P; distribution; word of mouth; viral marketing; buzz marketing;

    Sammanfattning : Problemformulering: Små företag kan ha svårt att slå sig in på en marknad på grund av en begränsad marknadsföringsbudget och konkurrens från andra aktörer. Dessa företag måste därför i många fall använda andra mindre kostsamma metoder än traditionell marknadsföring för att etablera sig på en marknad. LÄS MER