Sökning: "marknadsföringsbudget"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsbudget.
1. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER
2. Förtjänad försäljning och farliga förpliktelser : En studie om e-handlares användning av sociala medier, med fokus på heminredningsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Internet och sociala medier är idag en naturlig del av människors vardag och företag lägger allt mer av sin marknadsföringsbudget på att synas i digitala plattformar. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal för e-handelsföretag, vilket har visat sig innebära både möjligheter och hinder. LÄS MER
3. Varumärkeskommunikation och positionering med en begränsad marknadsföringsbudget : Marknadsföring med små medel i ett bilpoolsföretag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : This Thesis deals with the two concepts branding and position, more precisely how companies with a small marketing budget needs to work with these two concepts. The purpose of this thesis is to understand how these companies are able to assert a position on their specific market. LÄS MER
4. Hur kan Vita Renen synas i snö? : En studie om marknadsföringsaktiviteter hos ett avlägset beläget litet företag
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Background and Problem discussion: Consumers are reached by an average of 3000 marketing messages daily which proves that a company’s marketing needs to be strong and characteristic in order not to lose customers. It is of even greater importance that marketing reaches the chosen target group and is designed in accordance with the company’s vision and is shown where the target group sees it. LÄS MER
5. Etablering genom icke-traditionell marknadsföring : En studie av Goohs etablering på marknaden för färdigmat
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problemformulering: Små företag kan ha svårt att slå sig in på en marknad på grund av en begränsad marknadsföringsbudget och konkurrens från andra aktörer. Dessa företag måste därför i många fall använda andra mindre kostsamma metoder än traditionell marknadsföring för att etablera sig på en marknad. LÄS MER