Sökning: "marknadsföringsförbud"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsförbud.

  1. 1. Swedish Match : Hur kan Swedish Match kommunicera under lagstiftade marknadsföringsförbud?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arietta Planakis; Lina Carlsson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den rådande lagstiftningen kring marknadsföring av tobaksprodukter skapar problematik för Swedish Match och försvårar dess mediekommunikation. Syftet med denna uppsats är att undersöka Swedish Match marknadsföringsstrategi för produktkategorin snus, genom en modell som omfattar Porters fem konkurrenskrafter, olika alternativa kommunikationskanaler samt Carrolls CSR-pyramid. LÄS MER

  2. 2. Inträdesbarriärer på den svenska snusmarknaden

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Roos; Anders Harlin; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under det nya seklets början har den svenska snusmarknaden karaktäriserats av en ökande konkurrens efter att under en lång period i princip ha varit en monopolmarknad för det tidigare statliga bolaget Swedish Match. Uppsatsen har syftat till att undersöka de inträdesbarriärer som uppstickarna mött i sina försök att penetrera en marknad som karaktäriseras av ovanligt hög varumärkeslojalitet, marknadsföringsförbud och i vissa fall distributionssvårigheter och därefter analysera hur dessa kan övervinnas med hjälp av marknadsföringsverktyg. LÄS MER