Sökning: "marknadsföringskampanj"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet marknadsföringskampanj.
1. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER
2. Enhancing Privacy in Cookieless Web Advertising : A Comparative Study of Multi-Party Computation and Trusted Execution Environment Solutions for Private Attribution Reporting
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The end of third-party cookies has driven the advertising market to seek new solutions. Third-party cookies were widely used to track users’ online activities across websites. However, the growing concern for privacy has led web browsers to put an end to this practice. LÄS MER
3. Evaluating Marketing Initiatives using Explainable Machine Learning : An Alternative to Attribution Models
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Since its inception, Marketing has always needed more clearly defined incrementality, i.e., a measurement of advertisement effectiveness. Nowadays, Marketing is an evergrowing business; within it, Digital Marketing is taking the spotlight. LÄS MER
4. Att konsumera lycka : En kvalitativ intervjustudie om känslor, konsumtion och medieteknologier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : I dagens digitala medielandskap har konsumenter större tillgänglighet till konsumtion av mode, på både gott och ont. Relationen mellan känslor och konsumtion av mode är i en ständig rörelse, där känslorna förändras genom processen. LÄS MER
5. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER