Sökning: "marknadsföringskanaler"

Visar resultat 16 - 20 av 81 uppsatser innehållade ordet marknadsföringskanaler.

  1. 16. Negativt kapital, digitala kanaler och personliga möten – en studie om egenutgivande författares förhållande till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Frida Tverelv; Emmie Gärdenfors; [2019]
    Nyckelord :egenutgivning; självpublicering; marknadsföring; sociala medier; negativt kapital; Thompson; kanaler; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur egenutgivande författare förhåller sig till marknadsföring av sina böcker. Materialet i undersökningen består av intervjuer med medlemmar från Facebook-gruppen ”Egenutgivare på Facebook” och en enkätundersökning publicerad i samma Facebook-grupp. LÄS MER

  2. 17. Marknadsföringskanaler i Gasellföretag : En studie om hur Gasellföretag tillämpar och kombinerar olika marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Hilde Groenewegen; Gabriel Persson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. INFLUENCER MARKETING-INLÄGGS PÅVERKAN PÅ FÖLJARES KÖPINTENTIONER

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Izabelle Wärja; Felicia Kyrk; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av skiftet inom marknadsföringsarenan, som har inneburit att företag rör sig från att kommunicera via traditionella marknadsföringskanaler till att lägga allt större fokus på marknadsföringen via sociala medier, har Influencer Marketingblivit allt mer populariserat. Denna typ av marknadsföring grundar sig i att företag samarbetar med nyckelpersoner, så kallade influensers, med hög status som sprider företagets produkter eller tjänster via sina kanaler som Instagramoch Facebook. LÄS MER

  4. 19. Det digitaliserade samhället – så har det påverkat Dubrovniks turismaktörers arbete med marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Lundgren; Linn Larsson; [2018]
    Nyckelord :förtroende; traditionella marknadsföringskanaler; TIC:s; WOM; digitala marknadsföringskanaler; sociala medier; digitala medier; eWOM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Metod: Denna studie har utgått från en kvalitativ metod. Det har använts två metoder eftersom det bidragit till att studien skapat en mer korrekt bild av området som undersökts. De metoder som använts är kvalitativa intervjuer och iakttagelser. Teorier: Olika teoretiska ansatser har diskuteras i koppling till begreppet förtroende. LÄS MER

  5. 20. Omreglering av den svenska spelmarknaden - en marknadsföringsmässig game changer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aksel Eilard; Erik Månsson; Niklas Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Sponsring; Marknadsföringskanaler; Omreglering; Kundförvärv; Onlinekasino; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra med ökad förståelse för hur en omreglering av den svenska spelmarknaden kan komma att påverka valet av marknadsföringskanaler och spelbranschens marknadsföringsklimat. Metod: Författarna utgår från kvalitativ metod och arbetar med att söka svar med hjälp av ett induktivt arbetssätt. LÄS MER