Sökning: "marknadsföringskanaler"
Visar resultat 16 - 20 av 81 uppsatser innehållade ordet marknadsföringskanaler.
16. Negativt kapital, digitala kanaler och personliga möten – en studie om egenutgivande författares förhållande till marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur egenutgivande författare förhåller sig till marknadsföring av sina böcker. Materialet i undersökningen består av intervjuer med medlemmar från Facebook-gruppen ”Egenutgivare på Facebook” och en enkätundersökning publicerad i samma Facebook-grupp. LÄS MER
17. Marknadsföringskanaler i Gasellföretag : En studie om hur Gasellföretag tillämpar och kombinerar olika marknadsföringskanaler
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
18. INFLUENCER MARKETING-INLÄGGS PÅVERKAN PÅ FÖLJARES KÖPINTENTIONER
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Till följd av skiftet inom marknadsföringsarenan, som har inneburit att företag rör sig från att kommunicera via traditionella marknadsföringskanaler till att lägga allt större fokus på marknadsföringen via sociala medier, har Influencer Marketingblivit allt mer populariserat. Denna typ av marknadsföring grundar sig i att företag samarbetar med nyckelpersoner, så kallade influensers, med hög status som sprider företagets produkter eller tjänster via sina kanaler som Instagramoch Facebook. LÄS MER
19. Det digitaliserade samhället – så har det påverkat Dubrovniks turismaktörers arbete med marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Metod: Denna studie har utgått från en kvalitativ metod. Det har använts två metoder eftersom det bidragit till att studien skapat en mer korrekt bild av området som undersökts. De metoder som använts är kvalitativa intervjuer och iakttagelser. Teorier: Olika teoretiska ansatser har diskuteras i koppling till begreppet förtroende. LÄS MER
20. Omreglering av den svenska spelmarknaden - en marknadsföringsmässig game changer?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra med ökad förståelse för hur en omreglering av den svenska spelmarknaden kan komma att påverka valet av marknadsföringskanaler och spelbranschens marknadsföringsklimat. Metod: Författarna utgår från kvalitativ metod och arbetar med att söka svar med hjälp av ett induktivt arbetssätt. LÄS MER