Sökning: "marknadsföringskanaler"

Visar resultat 21 - 25 av 81 uppsatser innehållade ordet marknadsföringskanaler.

  1. 21. The true effects of programmatic display marketing : A study on how advertisers could make use of programmatic in the different stages of the customer journey.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Stina Hübinette; [2017]
    Nyckelord :Programmatic; Performance Marketing; Display Advertising;

    Sammanfattning : In digital marketing, display advertising has always been the largest revenue stream for publishers, and the biggest channel for advertisers to increase the traffic to their sites as well as getting better brand recognition. However, with the ever increasing spread of the smartphone and the continuously smarter machine learning of today, the industry has changed. LÄS MER

  2. 22. Rebranding a century-old brand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melissa Calisir; Anni Lehtinen; Frida Östberg; [2017]
    Nyckelord :branding; rebranding; brand communication; brand image; brand identity; heritage; märkesprofilering; varumärkes rekonstruktion; varumärkeskommunikation; varumärkesimage; varumärkes identitet; arv;

    Sammanfattning : As customer segments age and technologies advance, many brands realize that they have to do something in order to survive and appeal to younger consumers. Oscar Jacobson, a brand that has existed since 1903, had experienced decreasing sales due to an aging customer base. A rebranding process was started when ownership of the company was shifted. LÄS MER

  3. 23. Vet de att vi finns? : En studie om kommuners användning av marknadskanaler för ett starkare varumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Renaz Babakr; Niklas Nordh; [2017]
    Nyckelord :Destination Marketing; Destination Brand; Brand; Social Media; Digital Marketing; Platsmarknadsföring; Platsvarumärke; Varumärke; Sociala Medier; Digital Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga:Syftet med studien är att klarlägga aktuella marknadsföringskanaler för kommuner i arbetet mot att stärka och bearbeta kommuners varumärken. En digital tid är här där många synsätt och tillvägagångssätt ständigt förändras vilket utgjort grund för följande forskningsfråga:  Hur arbetar kommuner med olika marknadskanaler för att stärka sitt varumärke i en tid med digitala möjligheter? Metod: Denna studie har varit av kvalitativ karaktär där målet varit att få en djupare förståelse för kommuners arbete i att stärka sitt varumärke genom användningen av olika marknadskanaler. LÄS MER

  4. 24. Dress for e-Commerce success : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om bakomliggande framgångsfaktorer för renodlade e-handlare samt deras internationaliseringsförmåga

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julia Hansson; Johanna Nyman; [2016]
    Nyckelord :e-Commerce; Partial e-Commerce; Digital marketing; Internationalization; Success factors; E-handel; Renodlade e-handelsföretag; Digital marknadsföring; Internationalisering; Framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Studien utgår från det faktum att var femte köp i Sverige idag görs på Internet, vilket sätter press på e-handelsföretagen att differentiera sig, både inhemskt och på den internationella arenan. Tre faktorer är värda att nämna, då dessa är aspekter som de fysiska butikerna inte konkurrerar med i samma utsträckning som e-handel. LÄS MER

  5. 25. "Show, don't tell" : En studie om hur fastighetsmäklarföretag arbetar med digitala medier för att skapa långsiktiga relationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Victoria Wahlstedt; Yolanda Vilén; [2016]
    Nyckelord :Relationship Marketing; Digital marketing; Social Media; Image; Branding; Real estate firms; Relationsmarknadsföring; Digital marknadsföring; Sociala medier; Image; Branding; Fastighetsmäklarföretag;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen har börjat vända sig bort från den traditionella marknadskommunikationsmixen för att i allt större utsträckning marknadsföra sig på digitala kanaler. Samtidigt ökar konkurrensen på marknaden och många alternativa fastighetsbyråer har tillkommit. LÄS MER