Sökning: "marknadsföringskanaler"
Visar resultat 21 - 25 av 81 uppsatser innehållade ordet marknadsföringskanaler.
21. The true effects of programmatic display marketing : A study on how advertisers could make use of programmatic in the different stages of the customer journey.
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In digital marketing, display advertising has always been the largest revenue stream for publishers, and the biggest channel for advertisers to increase the traffic to their sites as well as getting better brand recognition. However, with the ever increasing spread of the smartphone and the continuously smarter machine learning of today, the industry has changed. LÄS MER
22. Rebranding a century-old brand
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : As customer segments age and technologies advance, many brands realize that they have to do something in order to survive and appeal to younger consumers. Oscar Jacobson, a brand that has existed since 1903, had experienced decreasing sales due to an aging customer base. A rebranding process was started when ownership of the company was shifted. LÄS MER
23. Vet de att vi finns? : En studie om kommuners användning av marknadskanaler för ett starkare varumärke
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga:Syftet med studien är att klarlägga aktuella marknadsföringskanaler för kommuner i arbetet mot att stärka och bearbeta kommuners varumärken. En digital tid är här där många synsätt och tillvägagångssätt ständigt förändras vilket utgjort grund för följande forskningsfråga: Hur arbetar kommuner med olika marknadskanaler för att stärka sitt varumärke i en tid med digitala möjligheter? Metod: Denna studie har varit av kvalitativ karaktär där målet varit att få en djupare förståelse för kommuners arbete i att stärka sitt varumärke genom användningen av olika marknadskanaler. LÄS MER
24. Dress for e-Commerce success : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om bakomliggande framgångsfaktorer för renodlade e-handlare samt deras internationaliseringsförmåga
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studien utgår från det faktum att var femte köp i Sverige idag görs på Internet, vilket sätter press på e-handelsföretagen att differentiera sig, både inhemskt och på den internationella arenan. Tre faktorer är värda att nämna, då dessa är aspekter som de fysiska butikerna inte konkurrerar med i samma utsträckning som e-handel. LÄS MER
25. "Show, don't tell" : En studie om hur fastighetsmäklarföretag arbetar med digitala medier för att skapa långsiktiga relationer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen har börjat vända sig bort från den traditionella marknadskommunikationsmixen för att i allt större utsträckning marknadsföra sig på digitala kanaler. Samtidigt ökar konkurrensen på marknaden och många alternativa fastighetsbyråer har tillkommit. LÄS MER