Sökning: "marknadsföringskostnad"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet marknadsföringskostnad.
1. Spelet på spelmarknaden : En undersökning om marknadsföringskostnader och dess påverkan på EBIT hos spelbolag som erhållit svensk spellicens
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskostnadernas påverkan på EBIT hos spelbolag som erhållit svensk spellicens, och korrelationen mellan europeiska spelbolags marknadsföringskostnader mot omsättning och EBIT hos svenska spelföretag. Metod: Uppsatsen utgår ifrån en kvantitativ metod och en deduktiv ansats. LÄS MER
2. Influencer marketing – En avdragsgill kostnad eller gåva? : En utredande uppsats om svenska aktiebolags skatterättsliga konsekvenser till följd av produktutskick till influencers.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Sociala medier har på senare år blivit allt mer populära och användandet av olika sociala medier har följaktligen ökat. Även företags intresse av att marknadsföra sig på sociala medier har ökat och såväl viral marknadsföring som influencer marketing är numera väl använda marknadsföringsmetoder av olika företag. LÄS MER
3. Friskoleetablering och skolval : Konstruktion av och konkurrens på högstadiemarknaden i Uppsala kommun 1991-2014
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Den aktuella studien kretsar kring temat det fria skolvalet och ämnar studera Uppsala kommuns ’högstadiemarknad’. Detta görs ur två hänseenden. LÄS MER
4. Varumärket som konkurrensverktyg : Varumärkets finansiella inverkan på det globala företaget
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att jämföra, undersöka, identifiera och urskilja de eventuella korrelationsmönster som uppkommer när brand value för ett antal globala företag står som beroende variabel i förhållande till en uppsättning utvalda nyckeltal. Arbetet kommer att utgå från en kvantitativ metod med en deduktiv ansats. LÄS MER
5. En bilkoncern i profil
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Volkswagenkoncernen har utan tvekan lyckats att diversifiera och profilera de varumärken som nämns i uppsatsen. Vad som dock bör understrykas är att det är i sin helhet som koncernen fungerar bäst. LÄS MER